کد خبر: 264213
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۱۳:۴۲:۰۰
| |

در سند استراتژی اطلاعات ملی ۲۰۱۹ آمریکا آمده است:

چین و روسیه دشمنان سنتی آمریکا هستند/ ایران و کره شمالی "تهدیدی برای منافع آمریکا"

براساس استراتژی اطلاعات ملی 2019 آمریکا، جامعه اطلاعاتی واشنگتن قابلیت‌هایش را با هدف گسترش شناخت برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی خارجی ارتقا خواهد داد. جامعه اطلاعاتی آمریکا برای تحقق این هدف اقدام به توسعه، نگهداری و ارتقای قابلیت‌های اطلاعاتی برای درک بیشتر برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی خارجی، فناوری‌های مرتبط، مواد یا تخصص‌های مرتبط جهت طراحی و عملیات‌های مبارزه با عدم اشاعه خواهد کرد.

چین و روسیه دشمنان سنتی آمریکا هستند/ ایران و کره شمالی "تهدیدی برای منافع آمریکا"
کد خبر: 264213
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۱۳:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| براساس استراتژی اطلاعات ملی 2019 آمریکا، جامعه اطلاعاتی واشنگتن قابلیت‌هایش را با هدف گسترش شناخت برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی خارجی ارتقا خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، در سند استراتژی اطلاعات ملی 2019 آمریکا آمده است: جامعه اطلاعاتی آمریکا برای تحقق این هدف اقدام به توسعه، نگهداری و ارتقای قابلیت‌های اطلاعاتی برای درک بیشتر برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی خارجی، فناوری‌های مرتبط، مواد یا تخصص‌های مرتبط جهت طراحی و عملیات‌های مبارزه با عدم اشاعه خواهد کرد.

در سند مربوطه در توضیح رویکرد مبارزه با عدم اشاعه آمده است، این دیدگاه شامل رهگیری،‌ تبیین و اخلال در فعالیت‌های عوامل دولتی و غیر دولتی دخیل در اشاعه تسلیحات کشتار جمعی و ابزارهای آنها و تهدیدات تروریستی به منزله شکست تهدیدات علیه ایالات متحده، منافع و شرکای آن می‌شود.

این استراتژی جدید همچنین در نظر دارد تا قابلیت ایالات متحده در پیش‌بینی و مدیریت یک بحران مرتبط با تسلیحات کشتار جمعی را ارتقا دهد. براساس سند مذکور، آمریکا به تلاش‌هایش برای امن کردن ذخایر جهانی تسلیحات کشتار جمعی، مختل کردن برنامه دشمنان و جلوگیری از انتقال چنین تسلیحاتی، فناوری‌های مرتبط به آن و مواد و تخصص می‌افزاید.

استراتژی اطلاعات ملی 2019 آمریکا تاکید دارد، بسیاری از دشمنان ایالات متحده همچنان قابلیت‌هایی را پیگیری می‌کنند تا با تسلیحات کشتار جمعی "لطمه فاجعه‌بار" به منافع آمریکا وارد کنند. براساس این استراتژی، کره‌شمالی همچنان به رویکرد خصمانه و پیگیری تسلیحات هسته‌ای ادامه می‌دهد اما انگیزه‌های هسته‌ای ایران را "تهدیدی برای منافع آمریکا" دانست.

گزارش اطلاعات ملی آمریکا هر چهار سال یکبار از سوی دفتر مدیر اطلاعات ملی منتشر می‌شود. براساس این گزارش، جامعه اطلاعاتی آمریکا همکاری با متحدانش از طریق شراکتی را در زمینه تقویت اطلاعاتی، توسعه خواهد داد. در استراتژی مذکور همچنین از کشورهای چین و روسیه به عنوان دشمنان ایالات متحده آمریکا یاد شده است. وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه به انتشار چنین گزارشی اعتراض کرد.

به روز رسانی استراتژی اطلاعات ملی که سه‌شنبه منتشر شد، تاکید دارد دشمنان متعددی همچنان به دنبال فرصت‌هایی برای وارد آوردن لطمه فاجعه‌بار به منافع آمریکا از طریق دستیابی یا استفاده از تسلیحات کشتار جمعی شامل تسلیحات بیولوژیکی، شیمیایی و هسته‌ای هستند. این سند در ادامه از روسیه و چین به عنوان دشمنان سنتی آمریکا یاد کرد.

هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: ما از انتشار به روز رسانی استراتژی اطلاعات ملی آمریکا مطلع شدیم. ایالات متحده آمریکا چندین گزارش‌ مشابه این منتشر کرده و اتهامات بی‌اساسی را متوجه روسیه و چین کرده است. تاکید داریم که چین به روند توسعه مسالمت‌آمیز پایبند است و بر سیاست نظامی چین ماهیت دفاعی دارد.

دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا با رونمایی از این استراتژی جدید گفت، آژانس‌های اطلاعاتی کشورش با "پیچیده‌ترین و متنوع‌ترین تهدیداتی که تاکنون سابقه نداشته است" از جانب شماری از کشورهای دشمن روبروست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها