کد خبر: 264318
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای سیاسی/ ۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۷

از ادامه مخالفت‌ها با CFT تا انتقاد از پخش اعترافات اسماعیل بخشی و سپیده قلیان

روایت علیرضا رحیمی درباره مخالفت‌ها با CFT، انتقاد از پخش اعترافات اسماعیل بخشی و سپیده قلیان و اظهارات آذر جهرمی وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ اینستاگرام از مهم‌ترین اخبار سیاسی 3 بهمن‌ماه 1397 بود.

از ادامه مخالفت‌ها با CFT تا انتقاد از پخش اعترافات اسماعیل بخشی و سپیده قلیان
کد خبر: 264318
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۳ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا رحیمی نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: مخالفان درحالی موضوع CFT را به مراجع حوزه علمیه و مراجع عظام کشانده‌اند که دیدیم حتی بعد از مخالفت مراجع، پالرمو و CFT در مجلس رای آورد.

***

محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم ارتباط وزرا و کابینه با دفتر رهبری خیلی نزدیک است و ما در زمان وزارت ارتباطات، نامه های فراوانی می‌زدیم و رهنمود می‌گرفتیم. در نامه دو هفته اخیر هم یک نامه درباره حضور هشت وزیر در شورای مبارزه با پولشویی بوده است. رهبری پاسخ نامه را هم دادند اما من از خبرسازی‌ها متأسفم که می‌خواهند اختلاف در کابینه و میان دفتر رهبری و دولت را رواج دهند در حالی که به هیچ وجه بحث استعفا مطرح نبوده است.

***

مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح طلب، با انتقاد از پخش اعترافات اسماعیل بخشی و سپیده قلیان، تاکید کرد: آنچه زشت است اعتراف‌گیری صداوسیما و پخش آن است. ما انقلاب نکردیم که اعتراف بگیریم و پخش کنیم. انقلاب کردیم که مناظره باشد. ما طرفدار گفت‌وگو هستیم. از بازجوها در اوین تا مسوولان آمریکا در کاخ سفید.

***

علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عده‌ای می‌گویند که تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم خیانت به کشور است در حالی که واقعیت چیز دیگری است. مسئولان کشور باید بیان کنند که در صورت عدم تصویب این لایحه چه مشکلاتی برای بانک‌های ما و مردم ایجاد می‌شود.

***

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به نظر می رسد زمان آن رسیده که شورای عالی فضای مجازی به عنوان برنامه ریز و سیاستگذار در عرصه فضای مجازی، سیاست های این بخش را بررسی و بازنگری کند.

***

وکیل مدافع یاشار سلطانی، عنوان کرد: بر اساس رای صادره، یاشار سلطانی به استناد مواد 669، 697، 698 و 134 قانون مجازات اسلامی در مورد اتهام «نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی» به تحمل 2 سال حبس، در مورد اتهام «افترا نسبت به شرکت عمران تکلار» به تحمل یک سال حبس و در مورد اتهام «تهدید نسبت به شرکت عمران تکلار» به دو سال حبس محکوم شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها