کد خبر: 264342
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۴ ۰۸:۲۳:۰۰
| |

نخست وزیر گرجستان:

عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا هدف گرجستان است

نخست وزیر گرجستان گفت: سال گذشته میلادی در اجلاس ناتو در بروکسل عضویت گرجستان در این نهاد بین المللی بار دیگر مورد تاکید قرار گرفت و ما علاقمند به ارتقا سطح روابط خود با ناتو به یک مرحله جدید هستیم . 

عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا هدف گرجستان است
کد خبر: 264342
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۴ ۰۸:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| 'ماموکا باختادزه' نخست وزیر گرجستان گفت: هدف اصلی گرجستان عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا است و ما به این هدف پایبند هستیم .

باختادزه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNBC آمریکا افزود: اکثریت مردم گرجستان از عضویت کشور در ناتو حمایت می کنند .


وی، با اشاره به اینکه گرجستان در سال های اخیر برای عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا دستاوردهای قابل توجهی داشته است ، افزود: سال گذشته میلادی در اجلاس ناتو در بروکسل عضویت گرجستان در این نهاد بین المللی بار دیگر مورد تاکید قرار گرفت و ما علاقمند به ارتقا سطح روابط خود با ناتو به یک مرحله جدید هستیم .


نخست وزیر تبدیل گرجستان به مرکز اقتصاد منطقه را از اهداف دولت این کشور عنوان کرد و گفت : گرجستان از لحاظ موقعیت جغرافیایی گزینه اصلی برای تبدیل به یک مرکز اقتصادی در منطقه به شمار می رود.


باختادزه افزود: گرجستان نقش دروازه برای هشت کشور که دسترسی به دریا ندارند را ایفا می کند و مجموع جمعیت این کشورها نزدیک به 100 میلیون نفر است و از بازارهای مصرفی مهم محسوب می شوند .


وی با اشاره به اینکه گرجستان سعی دارد با اجرای اصلاحات اساسی سرمایه گذاری هر چه بیشتر را جذب کند، تاکید کرد که ما کشورمان را پلی میان آسیا و اروپا می دانیم و تلاش می کنیم با تکمیل زیر ساخت های خود در گردش تجاری روبه رشد میان این دو قاره بصورت فعال مشارکت کنیم .

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها