کد خبر: 264669
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

قاسم میرزایی نیکو، عضو کمیسیون امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی:

راه‌اندازی سیستم نظام‌‌مند شفافیت زیرساخت‌های لازم را دارد/ راه‌اندازی سیستم شفاف، رانت و فساد را از بین می‌برد

قاسم میرزایی نیکو، عضو کمیسیون امور داخلی کشور مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید لایحه جامع شفافیت را ارایه دهد، گفت: وزیر ارتباطات اعلام آمادگی و زیرساخت راه‌اندازی سیستم نظام‌مند شفاف را تعبیه کرده است.

راه‌اندازی سیستم نظام‌‌مند شفافیت زیرساخت‌های لازم را دارد/ راه‌اندازی سیستم شفاف، رانت و فساد را از بین می‌برد
کد خبر: 264669
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی نیکو، عضو کمیسیون امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی لایحه شفافیت دولت را یادآور شد و گفت: در صورتی که سیستم وزارت ارتباطات راه اندازی و در همه مجموعه‌ها و دستگاه‌های اداری نهادینه شود، به ارتقاء شفافیت کمک شایانی خواهد شد، این سیستم روند طولانی استعلام گرفتن برای ثبت نام در انجمن‌ها، شوراها و غیره را تسهیل می‌کند، هرچند کوچکترین و اولین گام در مسیر شفافیت می‌تواند باشد.

رفع رانت و فساد به موجب راه‌اندازی سیستم شفاف در دستگاه‌ها

نماینده دماوند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کارپردازان با کمک سیستم نظام‌مند شفافیت می‌توانند بدون طی مراحل رابطه‌ای خدمات ارایه دهند، این اقدامات در کنار پیمان‌ها، قراردادها و مصوبات مهم دولت نقش تکمیلی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه به موجب نهادینه کردن نظام یکپارچه شفاف بسیاری از رانت‌ها از بین می‌رود، گفت: معاوت حقوقی رئیس جمهور باید لایحه شفافیت را به صورت جامع و کامل تر ببیند زیرا در حال حاضر زیرساخت‌های راه اندازی این سیستم و نظام شفافیت در کشور وجود دارد اما متاسفانه نمی‌خواهند این اقدام صورت بگیرد.

میرزایی نیکو ادامه داد: مسئولان دولتی و نظارتی و غیره تمایلی به شفافیت ندارند، در حالی که به موجب نظام و سیستم یکپارچه شفاف درآمدها و حقوق مسئولان قوای سه گانه و غیره شفاف و روند تصمیم‌گیری در مورد مصوبات از مجلس تا شورای نگهبان و دولت نیز روشن می‌شود.

اعلام آمادگی وزیر ارتباطات برای راه‌اندازی سیستم نظام مند شفافیت

این نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: نگرانی در مورد موضوعات و مسائل امنیتی و اطلاعاتی نباید وجود داشته باشد زیرا در این سیستم یکپارچه قرار نیست این نوع اطلاعات در اختیار عموم قرار گیرد، وزارت ارتباطات زیرساخت این سیستم را فراهم کرده، وزیر ارتباطات هم اعلام آمادگی کرده است.

وی تاکید کرد: دولت با توجه به بار مالی باید در قالب لایحه جامع به این موضوع بپردازد و پیشگام شود، فراکسیون شفافیت مجلس نمی‌تواند در قالب طرح جامع به این موضوع بپردازد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پرداختن به اصل شفافیت به صورت بخشی و جزئی ضمانت اجرایی ندارد، به نظر دولت نگران تغییرات بسیار لایحه در مجلس است اما باید بدانند که داشتن قانون از اهمیت بالایی برخوردار است، کما اینکه در زمان بررسی لایحه می‌توانند گام به گام با مجلس همراهی و از مصوبات خود دفاع کنند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها