کد خبر: 264771
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۵:۲۵:۰۰
| |

تکذیب درخواست کمک ونزوئلا از روسیه

سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد که مسئله ارائه کمک مالی یا نظامی روسیه به ونزوئلا در جریان مذاکرات تلفنی «ولادیمیر پوتین» و «نیکلاس مادورو»مطرح نشده و مقامات کاراکاس چنین تقاضایی را از مسکو نکرده‌اند.

تکذیب درخواست کمک ونزوئلا از روسیه
کد خبر: 264771
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۵ ۱۵:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «دمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه امروز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که دولت ونزوئلا تقاضای هیچ کمک مالی یا نظامی از مقامات مسکو در رابطه با تلاش برای کودتایی دولتی در این کشور نکرده است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در این باره، چنین مسئله‌ای را تکذیب کرد و گفت: «موضوع ارائه کمک مالی یا نظامی روسیه به ونزوئلا در جریان مذاکرات تلفنی شب گذشته ولادیمیر پوتین با «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا، مورد بررسی قرار نگرفته است.»

سخنگوی کرملین همچنین در پاسخ به سوال دیگری تاکید کرد که بررسی مشکلات مربوط به پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط، از طریق تهدید و تعیین ضرب الاجل مورد رضایت طرف روسی قرار ندارد، ولی واضح است که آمریکا تمایلی برای بررسی سازنده وضعیت کنونی پیرامون این مسئله ندارد.

پسکوف ابراز امیدواری کرد که شرکای غربی در نشست شورای روسیه-ناتو که امروز (جمعه) در بروکسل انجام می شود، به مواضع مسکو درباره پیمان موشکی گوش فرادهند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه برای شرکت در نشست شورای روسیه-ناتو، با موضوعیت پیمان نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط، عازم بروکسل شده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها