کد خبر: 264900
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

بعد انقلاب تعداد مراکز آموزشی فوق‌العاده زیاد شد/ در شهرهای دور افتاده دانشگاه و موسسات آموزشی وجود دارد

داود محمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: درست است که جمعیت بعد از انقلاب افزایش پیدا کرد اما تعداد دانش آموزان در کشور به نسبت گذشته بسیار افزایش پیدا کرده و تعداد مراکز آموزشی فوق‌العاده زیاد و دانشگاه‌ها توسعه پیدا کرد؛ اکنون در شهرهای دور افتاده نیز دانشگاه و موسسات آموزشی داریم.

بعد انقلاب تعداد مراکز آموزشی فوق‌العاده زیاد شد/ در شهرهای دور افتاده دانشگاه و موسسات آموزشی وجود دارد
کد خبر: 264900
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| داود محمدی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب ارزشی اعتقادی بود و تحولات بسیاری در تمام حوزه‌ها ایجاد کرد، گفت: این انقلاب یک رهبری مقتدری داشت حضرت امام خمینی از سالها قبل مبارزه را شروع کرده بود و با یک دید بسیار وسیع اعتقادی و جهانی، مطالعات بسیاری در حوزه‌های مختلف به ویژه در بحث حکومت و حاکمیت داشت و نظرات خاصی ارائه می‌داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: ایشان اندیشه خود را از سال‌ها قبل در حوزه‌های علمیه گسترش داده بود و بعد در مقطع انقلاب از اندیشه‌های وی استفاده کردیم و علمای بسیاری نیز که اهل مبارزه بودند ایشان را همراهی کردند و در کنار ایشان ملت قرار گرفت به طوری‌که این ملت یک صدا وارد شد و حرکت بسیار عظیمی صورت گرفت.

وی ادامه داد: بزرگترین مانعی که استکبار جهانی در برابر انقلاب ایجاد کرد جنگ تحمیلی بود، این جنگ به کشور لطمه‌های بسیاری وارد کرد اما خوشبختانه باعث خیر در برخی زمینه‌ها شد. بعد از انقلاب شاهد تحولات اقتصادی، سیاسی و ارزشی اعتقادی بودیم و یک دگرگونی اساسی و بنیادی ایجاد شد. برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفت و نهادهای مختلفی ایجاد شد و هر کدام از این نهادها مسئولیت خاصی داشتند به طور مثال در کنار ارتش، نیروی سپاه ایجاد شد و یا در کنارمسائل کشاورزی، جهاد سازندگی ایجاد شد و در آموزش و پرورش نهاد امور تربیتی شکل گرفت و فعالیت‌ها را آغاز کردند که شاهد آثار خوبی در این حوزه‌ها بودیم و بسیاری از مشکلات کشور حل شد.

استکبار جهانی همواره در روند توسعه انقلاب مشکلاتی ایجاد کرده است

محمدی خاطر نشان کرد: در اقصی نقاط کشور نیروها حضور دارند و آب، برق و گاز توسعه پیدا کرده البته جمعیت کشور نیز به شدت افزایش پیدا کرده که در کنار آن نیز مشکلاتی ایجاد شد. به دلیل اینکه نگاه ارزشی و اعتقادی به انقلاب داشتیم، استکبار جهانی از روز اول با انقلاب اسلامی مقابله و شروع به ایجاد مشکل کرد به طوری‌که در روند توسعه انقلاب حرکت‌هایی را بوجود آورد.

جنگ تحمیلی بزرگترین مانع استکبار جهانی در برابر انقلاب

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بزرگترین مانعی که استکبار جهانی در برابر انقلاب ایجاد کرد جنگ تحمیلی بود تصریح کرد: این جنگ به کشور لطمه‌های بسیاری وارد کرد اما خوشبختانه جنگ نیز باعث خیر در برخی زمینه‌ها شد و ملت در بسیاری از صحنه‌ها حضور پیدا کردند. دشمن متاسفانه مبارزه‌ای را شروع کرد و با وجود اینکه تا حدودی در دفاع موفق بودیم اما به هر حال صدماتی نیز برای کشور داشت.

تحولات اساسی و بنیادی در حوزه فرهنگی ایجاد شد

وی اظهار داشت: در حوزه‌های اعتقادی و ارزشی شاهد پیشرفت‌های بسیاری بودیم در حوزه فرهنگی تحولات اساسی و بنیادی درست شد و در بحث توسعه کشور در اقصی نقاط ایران تغییر و دگرگونی داشتیم و یک جا به جایی مسئولیتی ایجاد شد اما در کنار همه اینها معضلات و مشکلاتی نیز داشتیم که بزرگترین آن مقابله استکبار جهانی با ایران بود و علت آن نیز این بود که ایران یک مبانی اعتقادی داشت و می‌خواستیم آن را در دنیا توسعه دهیم.

منافع استکبار جهانی به دلیل مبانی اعتقادی ایران به خطر افتاده است

محمدی گفت: توسعه این مبانی به این معنی نیست که بخواهیم در کشورهای دیگر حضور داشته باشیم بلکه این مبانی اعتقادی باعث شد که خود به خود مردم دنیا و ملت‌ها از آن استقبال کنند و این استقبال باعث شد که استکبار جهانی که منافعی در دنیا داشت در برابر ایران بایستد و حرکت‌هایی را انجام دهد اما به هر حال اکنون نیز در شرایطی هستیم که شاهد این نوع از مقابله هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: استکبار جهانی هنوز مقابله در برابر ایران را فراموش نکردند و به گونه‌های مختلف دشمنی می‌کنند چراکه می‌دانند آنچه که ما مطرح می‌کنیم در حقیقت در مقابل روحیه استکباری آنها است و سعی می‌کنند صدماتی را به کشور تحمیل کنند اما امیدواریم که روز به روز خط پیشرفت را فراموش نکنیم تا مشکلات برطرف شود.

از لحاظ علمی توسعه کمی و کیفی خوبی داشتیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: درست است که جمعیت بعد از انقلاب افزایش پیدا کرد و از 30 میلیون به 80 میلیون رسیدیم اما تعداد دانش آموزان در کشور به نسبت گذشته بسیار افزایش پیدا کرده و تعداد مراکز آموزشی فوق‌العاده زیاد و دانشگاه‌ها به شدت توسعه پیدا کرد. اکنون در شهرهای دور افتاده نیز دانشگاه و موسسات آموزشی داریم بنابراین به لحاظ کمی توسعه بسیاری داشتیم.

تحصیل کرده‌های ایران را در دانشگاه‌های معتبر می‌ پذیرند

وی ادامه داد: در توسعه کیفی نیز در بسیاری از رده‌های علمی در دنیا جایگاه خوبی داریم به طوری‌که تحصیل کرده‌های ایران را در دانشگاه‌های معتبر می‌ پذیرند. حتی مراکز تحقیقاتی بزرگ دنیا فارغ‌التحصیلان ایرانی را پذیرش می‌کنند بنابراین به لحاظ علمی و آموزشی توسعه خوبی پیدا کردیم و در کنار آن بحث مسائل تربیتی نیز بوده و از نظر آماری در دنیا بی‌نظیر است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: این همه توسعه در حوزه دانشگاهی ایجاد شده به طوری‌که در برخی مواقع ایراد می‌گیرند که چرا از نظر کمی باید این همه توسعه داشته باشیم اما باید گفت همه افراد به راحتی در اقصی نقاط ایران به آموزش دسترسی دارند و در کنار آن نیز در تحقیقات پیشرفت‌هایی نیز داشتیم، به عنوان مثال سلول‌های بنیادی و موسسات دانش‌بنیان همگی از آثار پیشرفت علمی در کشور است.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها