کد خبر: 264939
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۰۸:۲۰:۰۰
| |

سه دانش آموز شهر خوزی گنج پیدا کردند

رئیس شورای اسلامی شهرستان مهر ضمن تایید خبر کشف سکه قدیمی توسط چند دانش‌آموز خوزی، گفت: سه دانش‌آموز اهل خوزی، 9 سکه تاریخی طلا منقش به کلماتی عربی را حین بازی و درون یک کوزه پیدا کردند.

سه دانش آموز شهر خوزی گنج پیدا کردند
کد خبر: 264939
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۰۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رضا فرامرز نسب رئیس شورای اسلامی شهرستان مهر ضمن تایید خبر کشف سکه قدیمی توسط چند دانش‌آموز خوزی، گفت: سه دانش‌آموز اهل خوزی، 9 سکه تاریخی طلا منقش به کلماتی عربی را حین بازی و درون یک کوزه پیدا کردند.

وی افزود: این دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند و در حین بازی کردن به صورت اتفاقی متوجه کوزه‌ای می‌شوند و پس از شکستن آن، تعدادی سکه طلایی رنگ پیدا می‌کنند.

فرامرزنسب ادامه داد: باتوجه به تصاویری که از این سکه‌ها در فضای مجازی منتشر شده، به نظر میرسد این سکه‌ها مربوط به دوره اسلامی اموی و عصر خلفای عباسی باشد، نقوش لا اله الا الله و آیات قرانی روی این سکه‌ها به وضوح مشخص است.

این عضو شورای شهر خوزی که دارای مدرک دکترای تاریخ و تمدن اسلامی و نویسنده کتاب خوزی در گذر زمان است، با بیان اینکه شهر خوزی از مناطق تاریخی شهرستان است، اضافه کر: محوطه‌ای که این سکه‌ها در آنجا پیدا شده، طی قرن‌های گذشته محل سکونت بوده و قبرستان دوره اسلامی در آنجا وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مهر، افزود: برای اطلاع از جزئیات بیشتر باید بررسی دقیق تری توسط کارشناسان میراث فرهنگی و متخصصان انجام شود.

این پژوهشگر و محقق تاریخ گفت: از مسئولین مربوطه درخواست دارم که تلاش کنند تا از این محوطه و امثال آن محافظت گردد و در سریعترین زمان ممکن و قبل از تحرک سوداگران و قاچاقچیان عتیقه جات، گروهی برای باستان شناسی و بررسی بیشتر این محوطه از طرف میراث فرهنگی حضور پیدا کنند.

شهرستان مُهر در 320 کیلومتری جنوب شیراز و 30 کیلومتری عسلویه بوشهر واقع شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها