کد خبر: 265080
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۸ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین مطرح کرد:

پیچ تحریم‌ها را با تصویب نکردن لوایح مرتبط با FATF سفت می‌کنیم/ ضرورت تصویب FATF با توجه به شرایط کشور/ مجمع نباید در کار قانون‌گذاری دخالت کند

یک عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه، گفت: اگر لوایح مرتبط با FATF را تصویب نکنیم تحریمی به تمام تحریم‌ها اضافه و پیچ تحریم را با عدم تصویب FATF سفت و محکم می‌کنیم که تصمیم عاقلانه و درستی نیست.

پیچ تحریم‌ها را با تصویب نکردن لوایح مرتبط با FATF سفت می‌کنیم/ ضرورت تصویب FATF با توجه به شرایط کشور/ مجمع نباید در کار قانون‌گذاری دخالت کند
کد خبر: 265080
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۸ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی نماینده رشت و نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به مخالفان تصویب لوایح مرتبط با FATF، گفت: برخی از روی دلسوزی یک سری مطالب را نسبت به لوایح چهارگانه مطرح می‌کنند. اما عده‌ای از تحریم‌ها منافع دارند و به همین دلیل مخالف تصویب FATF هستند و دوستان ما نباید در زمین آن‌ها بازی کنند.

او ادامه داد: با توجه به شرایط کشور ضرورت دارد که لوایح مرتبط با FATF به تصویب برسد. یک موقع در شرایط عادی در مورد یک مسئله تصمیم می‌گیریم و یک موقع در شرایط جنگی تصمیم می‌گیریم. در جنگ تحمیلی بر روی سیم‌خاردار دراز می‌کشیدند اما در حال حاضر هیچ آدم عاقلی چنین کاری نمی‌کند، آن زمان جنگ بود و آن اقدام اقتضای آن زمان بود و در آن زمان دراز کشیدن بر روی سیم‌خاردار درست بود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ما در شرایط جنگی و تحریمی هستیم و فروش نفت و درآمد ما در حال کاهش و هزینه‌ها رو به افزایش است. بنابراین باید با توجه به شرایط کنونی تصمیم‌گیری شود.

نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین، با تأکید بر لزوم تصویب FATF، گفت: اگر لوایح مرتبط با FATF را تصویب نکنیم تحریمی به تمام تحریم‌ها اضافه می‌کنیم و پیچ تحریم را با عدم تصویب FATF سفت و محکم می‌کنیم که تصمیم عاقلانه و درستی نیست.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به تغییراتی که مجمع تشخیص بر روی لایحه مبارزه با پول‌شویی داد، گفت: به‌هیچ‌عنوان قبول ندارم که مجمع در کار قانون‌گذاری دخالت کند. در قانون اساسی وظیفه قانون‌گذاری برای مجمع تشخیص در نظر گرفته نشده و به‌جز قانون اساسی چیز دیگری را هم قبول ندارم.

او با انتقاد از بودجه 98، تأکید کرد: کتاب بودجه 98 به‌واقع اشکال دارد ما زمانی که میزان درآمد را خلاف می‌بینیم برای همین درآمد هزینه تولید می‌کنیم و مردم و دستگاه‌ها بر اساس همان هزینه تدبیر می‌کنند و درنهایت تمامی برنامه‌های آن‌ها برهم می‌خورد.

جعفرزاده ادامه داد: چه اشکالی داشت که بگوییم می‌خواهیم اقتصاد بدون نفت داشته باشیم و بجای آن فرارهای مالیاتی، طرح جامع نظام مالیاتی را اصلاح و بر روی توریست برنامه‌ریزی و کار می‌کردیم؟ در کشور بسترهای دیگری داشتیم تا بتوانیم 140 هزار میلیارد تومان بودجه 98 را به دست بیاوریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها