کد خبر: 265313
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۰:۳۷:۰۰
| |

ابتکار:

انقلاب دیجیتال خشونت خانگی را افزایش داده است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ضمن اشاره به وجود اختلال ارتباطی در خانواده‌های ایرانی گفت: خانواده‌ها دچار سوءتفاهم و کاهش مهارت‌های ارتباطی هستند. برخی می‌گویند این اختلال نتیجه انقلاب دیجیتال است و این موضوع، خشونت‌ها و استرس‌ها را در خانواده‌ای که باید مامن باشد، افزایش می‌دهد.

انقلاب دیجیتال خشونت خانگی را افزایش داده است
کد خبر: 265313
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۰:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ معصومه ابتکار در مراسم افتتاح همزمان 75 مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان با بیان اینکه بحث ژنتیک و سبک زندگی در بروز سرطان بسیار حائز اهمیت است، گفت: امروزه موضوع شکل‌گیری و جهت‌گیری سیستم ایمنی بدن مهم است. به عنوان مثال کارشناسان معتقدند که کودکانی که به صورت طبیعی به دنیا می آیند، سیستم ایمنی‌شأن درست تر شکل می‌گیرد.


وی با بیان اینکه البته جایگاه محیط و آلاینده‌های محیطی را در بروز سرطان هم در دنیا و هم در ایران نباید دست کم گرفت، افزود: در راستای پیشگیری از سرطان باید به سبک زندگی، تغذیه، باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی، سلامت آب و… را مورد توجه قرار داد. خوشبختانه کیفیت آب و سلامت فرآورده‌های غذایی در کشور بسیار مورد توجه است و اقدامات خوبی در این زمینه انجام می‌شود اما اینها کافی نیست و باید در زمینه باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی به کشاورزان آموزش دهیم.


ابتکار با تاکید بر اهمیت سبک زندگی، تحرک و سلامت روح و روان در حوزه پیشگیری از بیماری‌هایی چون سرطان گفت: مساله امید در جامعه بسیار مهم است و باید بتوانیم امید را در محیط آرام و سالم خانواده ایجاد کنیم. در معاونت زنان و خانواده در حوزه سلامت زنان همکاری خوبی با وزارت بهداشت داریم و کارگروه سلامت زنان و خانواده ما به طور ویژه در حوزه سلامت زنان کار می‌کنند.


وی با اشاره به افتتاح مراکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان، این اقدام را در پیشگیری از سرطان بویژه سه سرطان عمده زنان بسیار مؤثر دانست و گفت: ما در معاونت زنان روی موضوع خانواده کار می‌کنیم و در این زمینه طرحی را با عنوان گفت‌وگوی ملی خانواده ارائه دادیم که موضوعش ایجاد امید، نشاط و کاهش استرس‌ها در خانواده‌هاست.


وی ادامه داد: در کنار همه مشکلات و استرس‌ها، اختلالی که در خانواده‌ها وجود دارد، اختلال ارتباطی است. به طوری که خانواده‌ها دچار سوءتفاهم و کاهش مهارت‌های ارتباطی هستند. برخی می‌گویند این اختلال نتیجه انقلاب دیجیتال است و این موضوع، خشونت‌ها و استرس‌ها را در خانواده‌ای که باید مامن باشد، افزایش می‌دهد.

ابتکار با بیان اینکه به‌روی ارتقای سلامت خانواده و افزایش سطح مهارت‌های ارتباطی کار می‌کنیم، گفت: طرح ملی گفت‌وگوی خانواده را با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران اجرا می‌کنیم تا بتوانیم در زمینه پیشگیری و کاهش استرس که در پیشگیری از سرطان هم مؤثر است گام برداریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها