کد خبر: 266306
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۱۱:۳۶:۰۰
| |

حمید مولانوری، دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب:

81 حزب خود را با قانون جدید تطبیق دادند/ 2میلیارد تومان عنوان یارانه در اختیار خانه احزاب قرار گرفت

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب با بیان اینکه تاکنون 81 حزب خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده‌اند، گفت: تمامی احزابی که خودشان را با قانون جدید تطبیق می‌دهند می‌توانند از لحاظ قانونی از مزایا و خدماتی که برایشان در نظر گرفته می‌شود، بهره‌مند شوند.

81 حزب خود را با قانون جدید تطبیق دادند/ 2میلیارد تومان عنوان یارانه در اختیار خانه احزاب قرار گرفت
کد خبر: 266306
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۱۱:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید ملانوری مدیر کل سیاسی و دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب در نشستی در وزارت کشور با تسلیت درگذشت محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موئتلفه اسلامی گفت: وی از فعالان حوزه سیاسی کشور بود. درگذشت ایشان ضایعه‌ای در زمینه احزاب و تشکل‌های سیاسی کشور است.

وی با اشاره به مصوبات جدید جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: تا امروز 81 حزب از احزاب فعال کشور خود را با قانون تطبیق دادند تمامی احزابی که خودشان را با قانون جدید تطبیق می‌دهند می‌توانند از لحاظ قانونی از مزایا و خدماتی که برایشان در نظر گرفته می‌شود، بهره مند شوند. دریافت یارانه و شرکت در مجامع خانه احزاب از این گونه مزایا است.

ملانوری تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا سایر احزاب هرچه سریع‌تر بتوانند خود را با قانون تطبیق داده و هرچه سریع‌تر در زمینه احزاب و تشکلهای سیاسی قانونی ورود کنند. رویکرد ما توسعه سیاسی و حمایت از احزاب و تشکل‌ها است ما اعتقاد داریم حضور نخبگان و کمک آنها به مدیریت اجرایی و توسعه کشور فرصت مناسبی را برای مدیریت اجرایی کل کشور فراهم می‌کند.

دبیر کمیسیون ماده 10 قانون احزاب در مورد تخصیص یارانه‌ها به احزاب اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته یارانه‌هایی به احزاب تخصیص پیدا می‌کرده است اما این یارانه از سال 84 تا 96 قطع شده بود که با پیگیری‌های ما از سال 96 دوباره این اعتبار برقرار شده است. دو میلیارد تومان به عنوان یارانه سال 96 در اختیار خانه احزاب قرار گرفته است.

وی افزود: البته این اعتبار به احزابی که خود را با قانون تطبیق داده اند تعلق می‌گیرد. 5 درصد از این اعتبار هزینه‌های جاری خانه احزاب را تشکیل می‌دهد و 95 درصد با تصویب کمیسیون در اختیار خانه احزاب قرار می‌گیرد. در جلسات قبل کمیسیون یکبار 50 حزب و بار دیگر 19 حزب و در جلسه امروز 12 حزب از این یارانه بهره مند می‌شوند.

دبیر کمیسیون ماده 10 قانون احزاب در مورد تقاضای جدید خانه کارگر گفت: خانه کارگر به عنوان یک حزب سیاسی تاکنون فعالیت‌های انجام داده است. تقاضای خانه کارگر این بود که ماهیت‌شان از یک حزب سیاسی به یک تشکل صنفی تغییر کند در جلسه امروز کمیسیون با این تقاضا موافقت شد.

ملانوری در تشریح سایر مصوبات جدید کمیسیون ماده 10 قانون احزاب گفت: موضوع بعدی مورد بررسی تقاضای یک حزب به نام جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان بود. این تقاضا به دلیل بعضی از نواقصی که در پرونده خود داشت به جلسه بعد موکل شد البته با کلیات تأسیس این حزب موافقت شده است اما تصمیم نهایی به جلسه بعد موکل شده است. در جلسه امروز قرار بر این شد که ما یک جلسه فوق العاده در هفته بعد داشته باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها