کد خبر: 266874
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۱۵:۱۷:۰۶
| |

محمود عباس:

آمریکا واجد صلاحیت میانجیگری میان اسرائیل و فلسطین است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی گفت که آمریکا دیگر به تنهایی صلاحیت میانجیگری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی را ندارد.

آمریکا واجد صلاحیت میانجیگری میان اسرائیل و فلسطین است
کد خبر: 266874
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۱۵:۱۷:۰۶

اعتمادآنلاین| محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس خبری مشترک با «مالی لوئیز کولیرو پریکا»، رئیس‌جمهوری مالت در رام‌الله عنوان داشت: آمریکا دیگر به تنهایی صلاحیت میانجیگری میان فلسطین و اسرائیل را ندارد و از آنکه مانند یک دولت فراتر از قانون رفتار کرده، حمایت می‌کند.

وی همچنین جامعه جهانی را به برگزاری یک «کنفرانس بین‌المللی صلح» و راه‌اندازی سازوکار چند جانبه برای نظارت بر روند صلح و آزادی و استقلال ملت فلسطین فراخواند.

محمود عباس در ادامه بر اهمیت روابط دوجانبه میان فلسطین و مالت و ضرورت تحکیم این روابط تاکید کرد و گفت که وی در دیدار با رئیس جمهوری مالت با وی درباره اهمیت نقشی که مالت می‌تواند با عضویت در اتحادیه اروپا در زمینه حمایت از تحقق صلح ایفا کند نیز گفت‌وگو کرده است.

وی درباره محول شدن ریاست گروه 77 و چین به فلسطین نیز گفت: به پریکا درباره نقش خود در دوره ریاست‌مان بر این گروه برای تحکیم روابط میان کشورهای جنوب و شمال، ایجاد شراکت سه‌جانبه، تبادل تجربیات و همکاری میان تمامی طرف‌ها در چارچوب احترام به حاکمیت ملی، برابری و منافع متقابل اطلاع دادیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها