کد خبر: 266907
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۱۶:۲۹:۵۶
| |

حمایت اتریش از حضور شرکت‌های اروپایی در ایران

وزیر خارجه اتریش به راه‌اندازی سازوکار مالی ویژه اروپا اشاره کرد و خواستار حمایت از حضور شرکت‌های اروپایی در ایران شد.

حمایت اتریش از حضور شرکت‌های اروپایی در ایران
کد خبر: 266907
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۱۶:۲۹:۵۶

اعتمادآنلاین| «کارین کنایسل» وزیر خارجه اتریش از حضور شرکت‌های اروپایی و تسهیل روابط تجاری با ایران حمایت کرد.


وی در گفت و گویی پیش از آغاز نشست وزیران اتحادیه اروپا در بخارست پایتخت رومانی گفت که ما باید برای شرکت‌های کوچک و متوسط تسهیلاتی فراهم کنیم و از عدم امکان شرکت‌ها برای یافتن منابع مالی بانکی به دلیل تحریم ها جلوگیری کنیم.


وزیر خارجه اتریش به سازوکار مالی ویژه اروپا برای ایران موسوم به INSTEX که روز پنجشنبه رسما راه اندازی شد، اشاره کرد و افزود: از آنجایی که ما درباره حجم‌های کوچک صحبت می‌کنیم، سازوکار مالی ویژه برای شرکت‌های بزرگ مناسب نیست.


کنایسل به سرمایه گذاری‌های جدی در سال گذشته از سوی اروپایی‌ها به ویژه ایتالیا و فرانسه در ایران اشاره و تاکید کرد: آنها سریعا از سرمایه گذاری‌های عمده خارج شدند و شرکت های چینی جایگزین آنها شد.


وی تصریح کرد: وضعیت کنونی این گونه است که شرکت‌های اروپایی با انتظارات بالا و حضور گسترده در ایران به ویژه در صنعت خودروسازی و همچنین نوسازی صنعت انرژی (ایران) را ترک می‌کنند و شرکت‌های چینی می آیند.


وزیر امور خارجه اتریش همچنین درباره برخورد آمریکا با سازوکار ویژه مالی اروپا نیز گفت: اتحادیه اروپا حتی بعد از بحران مالی سال 2012 نتوانست سازوکار مشخصی برای مقابله با این نوع بحران‌ها پایه‌گذاری کند.


وی افزود: یورو باید تقویت شود تا بتواند نقش بیشتری در مبادلات بین‌المللی ایفا کند و شاید این سازوکار مالی بهانه‌ای برای مقابله با یک‌جانبه بودن نقش دلار در تعیین قیمت نفت و بازارهای بین‌المللی باشد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها