کد خبر: 266997
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۰۹:۲۹:۱۸
| |

از سرگیری بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی

تخصیص اعتبار لازم برای بیمه هنرمندان صنایع دستی در دستورکار قرار گرفت و تامین منابع مالی آن به خزانه‌داری کشور ابلاغ شد و اعتبار مورد نظر برای پرداخت به سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شد.

از سرگیری بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی
کد خبر: 266997
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ۰۹:۲۹:۱۸

اعتمادآنلاین| صنایع دستی و گردشگری، از سال 90 که بیمه هنرمندان به دلایل مختلف با مشکلات زیادی روبرو و بعد متوقف شد، یکی از اصلی‌ترین نیازهای این قشر که در هر مراسم و دیداری با مسئولان مطرح می شد، بیمه بود.

سازمان میراث فرهنگی از سال 97 مدل پیگیری بیمه را تغییر داد؛ در مرحله اول تفاهم‌نامه‌ای با صندوق توسعه روستایی و عشایری برای بیمه هنرمندان و صنعتگران روستایی منعقد شد، با امضای این تفاهم نامه تاکنون بسیاری از هنرمندان روستایی با مراجعه به مراکز بیمه توانستند از این امکان استفاده کنند.

معاونت امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه از کارگاه‌های صنایع دستی لالجین بازدید داشتند و بر اهمیت و زوایای مختلف این حوزه واقف شدند، پس از پیگیری‌ها دو گزارش از سوی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی و معاونت امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه تهیه و به معاونت برنامه‌ریزی این سازمان ارسال شد و طی جلسات و پیگیری‌های متعددی که در این معاونت انجام شد، تخصیص لازم برای این حوزه گرفته شد. پس از آن؛ تامین منابع مالی این مهم به خزانه داری کل کشور ابلاغ و اعتبار مورد نظر برای پرداخت به سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها