کد خبر: 267114
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۱۰:۱۱:۰۰
| |

مطالبه فوتبال زنان ایران پس از درخواست‌های مکرر محقق شد؛

شاگردان آزمون در تورنمنتی خارجی توپ می‌زنند

بعد از درخواست‌های چند باره ملی‌پوشان بالاخره تیم ملی فوتبال زنان ایران پیش از اعزام به مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک 2020، در تورنمنتی خارجی چند بازی تدارکاتی را تجربه می‌کند.

شاگردان آزمون در تورنمنتی خارجی توپ می‌زنند
کد خبر: 267114
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۱۰:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ تیم ملی فوتبال زنان ایران سال آینده باید در مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک 2020 به میدان برود و تا آغاز آن رقابت‌‌ها حضور در میادین بین‌المللی اصلی‌ترین دغدغه ملی‌پوشان بود.

شاگردان مریم آزمون که توانستند مرحله نخست این رقابت‌ها را به خوبی پشت سر بگذارند و جواز حضور در مرحله دوم را کسب کنند در این مدت سرگرم حضور در مسابقات باشگاهی و لیگ برتر بودند و تنها برنامه مربوط به تیم ملی، به برگزاری چند اردوی تدارکاتی محدود شده بود. آن هم در شرایطی که اصلی‌ترین نیاز ملی‌پوشان حضور در بازی‌های تدارکاتی بود.

قبل از حضور تیم ملی در مرحله اول مسابقات انتخابی تنها یک مسابقه تدارکاتی برگزار شد که در آن هم تیم ملی فوتبال زنان ایران با تیم جوانان مسابقه داد.

مصافی که به نظر همه بازیکنان و حتی کارشناسان، بیشتر به سود تیم جوانان شد و رهاورد ویژه‌ای برای تیم ملی نداشت. موضوعی که در این مدت هم بارها ملی‌پوشان به آن اشاره کردند.

زهرا قنبری کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران پیش‌تر در این باره به اعتمادآنلاین گفته بود: « خوشحالیم که بعد از چند سال بالاخره اردوهای تدارکاتی منظمی برایمان برگزار می‌شود. این اتفاق خوبی محسوب می‌شود اما کافی نیست. در حال حاضر ما در مسابقات باشگاهی مسابقه می دهیم و اردوهای تدارکاتی ملی هم داشتیم به همین دلیل بدنمان کاملا در شرایط مسابقه قرار دارد. مهم‌ترین درخواستمان از فدراسیون این است که در برنامه ما قبل حضور در مرحله دوم مسابقات، بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های خارجی را قرار دهند.»

الهام فرهمند هافبک اصفهانی تیم ملی هم می‌گوید مرحله دوم رقابت‌های انتخابی بسیار دشوارتر از مرحله نخست است: «اگرچه در مرحله اول بازی‌های حساسی داشتیم اما رقبایمان در مرحله دوم اصلا با مرحله اول قابل مقایسه نیستند. به همین دلیل هم باید در مسابقات تدارکاتی آن هم با چند تیم خارجی شرکت کنیم تا بتوانیم در زمین مسابقه اصلی عملکرد خوبی داشته باشیم.»

حالا و بعد از گذشت چند ماه بالاخره این مطالبه عملی شد. تیم ملی فوتبال زنان ایران قرار است از 18 تا 28 بهمن در تورنمنت چهار جانبه به میزبانی هندوستان شرکت کند. سنگاپور، میانمار و هند هم دیگر رقبای ایران در این مسابقات هستند.

اگرچه این تیم‌ها حریف‌های قدری برای فوتبال زنان ایران محسوب نمی شود اما با این وجود نقش پررنگی در ایجاد آمادگی بازیکنان، پیش از اعزام به مسابقات اصلی خواهد داشت.

سمانه چهکندی، زهرا قنبری، زهرا سربالی، زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی از تیم شهرداری بم، افسانه چترنور، سارا ظهرابی نیا، فاطمه سهرابی، ملیکا متولی و فاطمه امینه براز جانی از شهرداری سیرجان، هاجر دباغی، شقایق روزبهان و الهام فرهمند از سپاهان، فاطمه عادلی از ذوب‌آهن اصفهان، سارا قمی و رها یزدانی از ملوان بندر انزلی، مریم نامی، ثنا صادقی و فاطمه مخدومی از راهیاب ملل مریوان و فاطمه شبان از همیاری ارومیه 20 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی پیش از حضور در این تورنمنت چهار جانبه هستند.

اما در این تورنمنت مهم‌تر از رقبای حاضر در مسابقات، کشور میزبان است. با توجه به اینکه میزبان مسابقات مرحله دوم انتخابی المپیک 2020 تا به امروز مشخص نشده و از سویی احتمال اینکه یک کشور جنوب شرق آسیایی میزبانی را به عهده بگیرد زیاد است. شرکت در این تورنمنت و مسابقه با سه تیم در آب و هوای هندوستان که از لحاظ شرجی بودن به کشورهای جنوب شرق آسیایی تشابه دارد، شاید مهم‌ترین ویژگی حضور در این میدان باشد.

موضوعی که آزمون سرمربی تیم ملی هم به آن اشاره می‌کند: «تیم میزبان هنوز مشخص نشده و احتمال دارد در مسابقات انتخابی مجبور شویم بازهم در کشورهای شرق آسیایی مسابقه دهیم که واقعا شرایط بدی برای بازیکنان ما ایجاد می‌کند. هم از لحاظ تغذیه‌ای به شدت برای بازیکنان سخت است و هم اینکه شرایط آب و هوا روی عملکرد فنی تیم اثر می‌گذارد.»

دومین مرحله از مسابقات انتخابی المپیک 2020 فروردین سال آینده برگزار می‌شود. این نخستین بار است که تیم ملی فوتبال زنان ایران با برنامه و بدون سهل‌انگاری‌های قدیمی برای حضور در یک تورنمنت آماده می‌شود. حضور بازیکنانی از چند نسل در تیم ملی، برگزاری منظم اردوهای تدارکاتی، برنامه ریزی برای شرکت در مسابقات دوستانه داخلی و خارجی همه و همه جزو این اقدامات بوده و تا به همین جا نتیجه مطلوبش هم مشخص شده است. اینکه تیم ملی فوتبال زنان ایران به راحتی به مرحله دوم رسید و حالا هم انگیزه بالایی برای صعود از مرحله دوم هم وجود دارد. صعودی که نتیجه‌اش حضور در بازی‌های المپیک توکیو خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها