کد خبر: 267302
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۰۸:۵۵:۲۲
| |

محمد کاظمی، نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

بهترین نتیجه را از برجام و سازوکار مالی اروپا بگیریم، مخالفان قبول ندارند/ ساز و کار مالی اروپا گام مهمی برای تقویت برجام است

محمد کاظمی، نائب رییس کمیسیون حقوقی مجلس با اشاره به سازوکار مالی اروپا موسوم به اس.پی.وی (S.P.V) گفت: ثبت این مراوده مالی به‌طور قطع گامی مهم برای احیا و تقویت توافق‌نامه بین‌المللی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است و باید از آن استقبال کنیم.

بهترین نتیجه را از برجام و سازوکار مالی اروپا بگیریم، مخالفان قبول ندارند/ ساز و کار مالی اروپا گام مهمی برای تقویت برجام است
کد خبر: 267302
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۰۸:۵۵:۲۲

اعتمادآنلاین| محمد کاظمی، نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ساز و کار مالی اروپا با ایران یک موفقیت در جهان چند قطبی است.

وی این مراوده مالی را یک پیروزی دیپلماسی برای ایران خواند و آن را حاصل زحمات فرزندان ملت در وزارت امور خارجه ایران زیر شدیدترین فشارها عنوان کرد.


نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم افزود: به طور قطع این ساز و کار مالی تا به نتیجه برسد، زمانبر است و در مرحله نخست به مسایل غذا و دارو اختصاص دارد.


کاظمی گفت: اگر به سمت و سویی برویم که در معاملات نفتی نیز بتوانیم از این ساز و کار استفاده کنیم، برای ما بسیار مفید است و به ازای پول نفت می توانیم مواد اولیه، ماشین آلات و نیازهای بخش صنعت و تولید وارد کنیم.


وی با اشاره به اینکه ساز و کار مالی اروپا از طرفی فشار تحریم ها را برای ما کاهش می دهد خاطرنشان کرد: از طرف دیگر برای اروپایی که می خواهد مسیر استقلال را طی، اینکه بداند بدون آمریکا هم می تواند کار اقتصادی و تجاری در جهان انجام بدهد، یک موفقیت به شمار می رود.


نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقدام اروپا برای ثبت ساز و کار مالی برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران هر چند کوچک باشد، اما آغازی بسیار مهم و راهبردی برای رفع یک نقص بزرگ جهانی و تضعیف یکه تازی یک ابرقدرت بی ملاحظه است.


کاظمی تصریح کرد: چنانچه پالرمو و سی.اف.تی(CFT) تصویب نشوند، به طور قطع ساز و کار مالی اروپا که می تواند راه نفسی برای کشور باز کند، لطمه می خورد.


وی گفت: شرط اروپا رعایت کامل مقررات پولشویی و پالرمو است و چنانچه در مجمع تشخیص مصلحت نظام این لایحه تصویب نشود و نتوانیم به موفقیتی در این زمینه برسیم، به اندازه کافی بهانه دست آمریکا می دهد که اروپا را از این اقدام منع کند.


عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: کسانیکه به منافع کشور می اندیشند، باید در این زمینه نیز کمک کنند.


کاظمی با بیان اینکه عده ای در داخل کشور به اهمیت موضوع پی نبرده اند بیان کرد: یک جریانی در کشور از ابتدا با برجام مخالفت کرده و منهای منافع و مصالح ملی، این جریان فکری توافق بین المللی برجام را قبول ندارد و آنچه مرتبط با برجام هم باشد، مورد قبول آنها نیست.


وی ادامه داد: این در حالیست که اگر بهترین نتیجه هم از برجام و ساز و کار مالی اروپا بگیریم، این جریان فکری با آن مخالف است.


نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم خاطرنشان کرد: اینکه اروپا می خواهد با این اقدام راهش را از آمریکا جدا کند و به استقلال برسد و چون برجام را قبول دارد، یک روش مالی برای ایران تدارک دیده است، پس باید از این اقدام استقبال کنیم.


کاظمی گفت: اگر عقلانیتی در جهان باشد، باید این تحرک بی سابقه اروپا مورد استقبال قرار گیرد و بزرگ و تاثیرگذار شود؛ اقدامی که انزوای آمریکا را هدف قرار داده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها