کد خبر: 267321
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۰۹:۲۴:۰۷
| |

امروز زیر نظر سازمان ملل انجام می‌شود؛

آغاز دور جدید مذاکرات انصارالله و دولت مستعفی یمن

شهر حدیده یمن امروز (یکشنبه) میزبان مذاکراتی میان هیات‌های دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله درباره استقرار دوباره نیروها و تسهیل امدادرسانی‌های انسانی در راستای اجرای توافق‌نامه سوئد است.

آغاز دور جدید مذاکرات انصارالله و دولت مستعفی یمن
کد خبر: 267321
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۰۹:۲۴:۰۷

اعتمادآنلاین| طبق بیانیه منتشرشده از سوی سازمان ملل در این نشست دو طرف گام‌های بعدی برای اجرای توافق آتش‌بس حدیده را که دسامبر گذشته در سوئد امضا شد و بر خروج شبه نظامیان از این شهر تاکید دارد، بررسی خواهند کرد.

پاتریک کامرت رئیس تیم ناظران سازمان ملل در یمن روز شنبه به کشتی که قرار است مذاکرات بین دولت مستعفی و انصارالله در آنجا انجام گیرد، وارد شد.

هیئت دولت مستعفی نیز از راه دریا خود را به این کشتی رسانده و این کشتی به بندر حدیده بازمی‌گردد و منتظر هیئت انصارالله می‌شود که قرار است امروز به این کشتی بپیوند. با توجه به عدم توافق دو طرف درگیری بر سر مکان برگزاری مذاکرات این نشست در عرشه کشتی در سواحل حدیده برگزار می‌شود.

این سومین نشست کمیته مشترکی است که مسئولیت نظارت بر اجرای توافق‌نامه آتش‌بس را برعهده دارد.

در بیانیه سازمان ملل آمده است: دو طرف امروز مذاکرات درباره استقرار دوباره نیروها و تسهیل امدادرسانی‌های انسانی در راستای اجرای توافق‌نامه سوئد را از سر خواهند گرفت.

کمیته مشترک آخرین بار در سوم ژانویه نشستی در این رابطه برگزار کرده بود.

طبق قطعنامه سازمان ملل 75 ناظر غیرنظامی به حدیده و بنادر اطراف آن جهت نظارت بر نحوه اجرای توافق‌نامه آتش‌بس در این شهر اعزام می‌شوند، اما در حال حاضر تنها 20 ناظر در این منطقه برای نظارت بر آتش‌بس حضور دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها