کد خبر: 267578
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۰۹:۱۵:۰۰
| |

گزارش ویژه مجتهد از درون کاخ سلمان؛

پشت دیوارهای کاخ سلطنتی چه می‌گذرد؟

محمد بن سلمان از 20 سال پیش به مواد مخدر معتاد است، ابتدا مصرف او بسیار ناچیز و برای مقابله با مشکلات روانی‌اش بود اما اکنون متخصصان از ظهور علامت‌های پارانویا، عدم تمرکز و نگرانی شدید در او سخن می‌گویند، به نحوی که پزشکان فهرستی مشابه داروهای پدرش را هم برای او تجویز کرده‌اند.

پشت دیوارهای کاخ سلطنتی چه می‌گذرد؟
کد خبر: 267578
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مجتهد فعال توییتری آشنا با اسرار دربار پادشاهی عربستان طی چند روز گذشته اطلاعات شگفت‌انگیزی را از داخل کاخ سلطنتی سلمان پادشاه عربستان برای خوانندگانش منتشر کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، او در بیش از 20 توییت که در روزهای اول و دوم فوریه منتشر کرد، بخش‌های تاریک کاخ سلمان بن عبدالعزیز را روشن کرد. او در همان مقدمه نوشتار خود خبر داد برخی از این اطلاعات، افراد زیادی را به دلیل اطلاع یافتن از میزان بی‌بندوباری و فساد رایج در این دربار شگفت‌زده خواهد کرد.

به گفته مجتهد، محمد بن سلمان با فراهم کردن جلسات رقص، فساد اخلاقی و قمار اجازه نداد پدرش احوال مادر زندانی‌اش را بپرسد زیرا خوب می‌داند پدرش که از 2012 به آلزایمر مبتلاست در سایه مسائل دیگر قادر به یادآوری همسرش نخواهد بود.

او در این زمینه افزود از نشانه‌های حماقت آل‌سعود آن است که با وجود آگاهی همه از بیماری آلزایمر سلمان با او طوری رفتار می‌کنند که گویی در صحت و سلامت کامل است و همه آنها را به یاد دارد.

مجتهد در ادامه افشاگری‌های خود اعلام کرد چهار نفری که بیشترین حضور را در تمامی ساعات شبانه‌روز در کنار سلمان دارند، فردی به نام «نایف الزهرانی» که دلقک نوه‌های پادشاه محسوب می‌شود، فردی به نام «شدید» که با تقلید صدا اسباب تفریح پادشاه را فراهم می‌کند و عبدالرحمن العساف، دایی و فهد الحثلین برادر همسر پادشاه (مادر محمد بن سلمان) هستند و تقریبا به‌طور مداوم با پادشاه مشغول قماربازی هستند، در حالی که نمی‌دانم چرا در شب‌های جمعه و شنبه گروه دیگری به جای این چهار نفر به قمار بازی با پادشاه می‌پردازند.

او در رابطه با کسانی که حق ارتباط با پادشاه را دارند نیز نوشت علاوه بر این افراد ذکر شده، پزشک ویژه و شخصی پادشاه، پرستار ویژه، شماری از فرزندان و نوه‌های پادشاه، همسر محمد بن سلمان و همسر برادرش خالد به همراه فرزندانشان حق دیدار با پادشاه را دارند. بادیگارد مخصوص و تعدادی از مسئولان کلینک پادشاهی هم اجازه ورود دارند که البته باید خدمه و میهمانداران را هم به این تعداد بیافزاییم. به غیر از این افراد هیچ کس با هر درجه و مقامی در خانواده آل سعود حق دیدار با پادشاه را نداشته و این امر شامل برادران پادشاه هم می‌شود.

این فعال توییتری در رابطه با شرایط جسمی سلمان هم نوشت: او از آلزایمر پیشرفته رنج می‌برد، در سال 2009 تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار گرفته است، قبلا به انسداد شرایین قلب مبتلا و عمل آنژیوپلاستی برای او صورت گرفته است و به دلیل اختلال در ضربان قلب دستگاه تنظیم‌کننده ضربان نیز برایش تعبیه شده است.

سلمان از بی‌خوابی شدید رنج برده و بدون داروی «zolpidem» قادر به خوابیدن نیست، گاه که بخشی از حافظه‌اش را باز می‌یابد به شدت دچار عصبانیت می‌شود و از اینرو از داروی «Xanax» برای ساکت کردنش استفاده می‌کنند. برای او همچنین داروهای مختلف مسکن برای تسکین درد کمر و زانو استفاده می‌کنند که در مقدمه آنها داروی «Codeine» قرار دارد. دیگر داروی تجویز شده برای سلمان «Warfarin» است که برای جلوگیری از سکته‌های بعدی استفاده می‌شود.

علاوه بر یک پزشک سعودی که نامش دکتر صالح القحطانی است، گروه پزشکی «کلیولند» با قرارداد سالانه یک میلیارد ریالی به ریاست «کرتیس ریمرمن» نظارت پزشکی بر سلامت پادشاه را به عهده داشته و در عین حال کار معالجه نزدیکان او همچون محمد بن سلمان را هم عهده‌دار است. به این گروه پزشکی ماموریت معالجه شاهزاده‌هایی که توسط محمد بن سلمان بازداشت و شکنجه شدند نیز محول شده بود.

نزدیکان به خانواده سلمان شایعاتی را در رابطه با تغییر و دستکاری دوز داروهای تجویزشده به سلمان شنیده‌اند. این امر در رابطه با داروهای خواب‌آور بیشتر است تا بر اساس همین شایعات مرگ طبیعی پادشاه تسریع پیدا کند.

اخبار مربوط به مادر محمد بن سلمان هم حکایت از آن دارد که خانم «فهده بنت فلاح بن حثلین» دچار مشکلات روانی است و این مشکلات بعد از به قدرت رسیدن شوهرش شدت پیدا کرده است، همین امر هم باعث شد تا محمد بن سلمان او و خاله‌هایش را از آن زمان به بعد زندانی کند. بیماری که مادر او دچار آن است ارثی بوده و احتمال مبتلا بودن محمد بن سلمان و برادرانش نیز به آن بسیار زیاد است.

مجتهد در یک افشاگری جنجالی تاکید می‌کند که محمد بن سلمان از 20 سال پیش به مواد مخدر معتاد است، ابتدا مصرف او بسیار ناچیز و برای مقابله با مشکلات روانی‌اش بود اما اکنون متخصصان از ظهور علامت‌های پارانویا، عدم تمرکز و نگرانی شدید در او سخن می‌گویند، به نحوی که پزشکان لیستی مشابه داروهای پدرش را هم برای او تجویز کرده‌اند.

از دیگر مشکلات محمد بن سلمان بی‌خوابی‌های مزمن اوست، به نحوی که 4 تا 5 روز به طور مداوم بیدار می‌ماند بعد از آن یک دوز بالا از داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور را استفاده کرده و 48 ساعت کامل می‌خوابد، بعد از بیدار شدن مواد نیروزا مصرف می‌کند تا بتواند تمرکز خود را حفظ کند.

پزشکانی که پرونده بن سلمان را مطالعه کرده‌اند معتقدند که او نخواهد توانست در سایه افزایش سیر بیماری آن را از انظار عمومی پنهان کند و ممکن است به سرنوشت عبدالعزیز بن فهد که مواد مخدر آسیب‌های شدید به او وارد کرد، مبتلا شود.

به دلیل همین مشکلات روحی و روانی، محمد بن سلمان دستور داد زیرزمین کاخش را به زندانی برای شخصیت‌های عالیرتبه تبدیل شود تا بتواند احساس شکنجه شدن رقبایش را در زیر پای خود اشباع کند.

تمامی شاهزاده‌ها و بازرگانانی را که در این مدت دستگیر شدند به‌تدریج به این زیرزمین آورده و شکنجه کرده‌اند و گفته می‌شود تا این لحظه بیش از 100 نفر در این محل زندانی هستند.

در میان افراد بازداشت‌شده تعدادی زن هم از جمله زنان خانواده آل سعود به چشم می‌خورند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها