کد خبر: 267809
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۲۳:۰۳:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از دعوای ورزشکاران و فوتبالیست‌ها

پول بهتر است یا میهن؟

فوتبال تقریباً در همه جای دنیا هواداران بیشتری دارد، بدون تردید پول بیشتری هم در این ورزش در گردش است. فوتبال ایران هم از این اتفاق مستثنا نیست. هرچند که رشته‌های ورزشی ایران مثل کاراته، ووشو، تکواندو، وزنه‌برداری و کشتی بیشترین مدال را برای ورزش ایران به دست آورده‌اند اما نمی‌توان جایگاه فوتبال در بین مردم را نادیده گرفت.

پول بهتر است یا میهن؟
کد خبر: 267809
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۲۳:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ تمام حرف ورزشکاران ایران یک‌چیز است. تبعیض. ماجرا ازآنجا آغاز شد که تیم ملی با باخت برابر ژاپن از جام ملت‌ها کنار رفت؛ زمانی که همه مردم منتظر قهرمانی تیم ملی در آسیا بودند تیم ملی با اشتباه‌های بچه‌گانه بازیکنان بازی را به سامورایی‌های آبی واگذار کرد تا حسرت 43 ساله فوتبال ایران ادامه‌دار شود. بازیکنان تیم ملی به ایران برگشتند و کی روش هم بعد از تسویه‌حساب با فدراسیون فوتبال ایران راهی کشورش شد. دراین‌بین اما موضوعی که بیشتر از گذشته به چشم آمد هزینه بیش‌ازاندازه وزارت ورزش و جوانان برای تیم ملی فوتبال بود. طبق گفته محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال تاکنون بیش از 27 میلیارد تومان از وزارتخانه پول دریافت کرده است. به‌غیراز این، فدراسیون مبلغی بالغ‌بر 4 میلیون دلار ارز هم از وزارت ورزش دریافت کرده است.

در خلال بازی‌های جام ملت‌ها معاون وزیر ورزش با چمدان‌های پر از پول به امارات رفت تا پاداش صعود تیم ملی از مرحله گروهی این رقابت‌ها را به بازیکنان پرداخت کند. در ادامه هم با هر برد تیم ملی پاداش بازیکنان و کادر فنی تیم ملی پرداخت شد تا بازیکنان با خیال راحت در این بازی‌ها به میدان بروند.

با تمام این همکاری‌ها، تیم ملی نتوانست نتیجه دلخواه هواداران را کسب کند و بعدازآن بود که حواشی شروع شد. بهداد سلیمی در یک پست اینستاگرامی به عملکرد بازیکنان در جام ملت‌ها انتقاد کرد و بابت هزینه‌های سرسام‌آور برای این رشته ورزشی به وزارت ورزش تاخت. البته سلیمی به‌سرعت پست اینستاگرامی‌اش را پاک کرد اما همچنان به پاداشی که به فوتبالیست‌ها پرداخت‌شده بود معترض بود. همین موضوع باعث شد تا مهدی طارمی و تعدادی دیگر از بازیکنان تیم ملی به صحبت‌های او واکنش نشان دهند.

دعوا بالا گرفت و ورزشکاران رشته‌های دیگر به حمایت از بهداد سلیمی پرداختند. آن‌ها هم مثل سلیمی به این موضوع معترض بودند که چرا باید برای رشته‌ای مثل فوتبال که در سال‌های اخیر هیچ افتخاری برای ورزش ایران کسب نکرده است چنین هزینه‌هایی پرداخت شود. البته سلیمی بعد از حواشی به وجود آمده گفت: ورزش یک طرفش برد و یک طرفش باخت است. همه ما هم به خاطر تیم ملی ناراحت شدیم، ا‌ما به خاطر خبری که از تاج رئیس فدراسیون فوتبال برای پاداش یک میلیون دلاری برد تیم‌هایی مانند یمن و ویتنام شنیدم، ناراحت شدم و تصمیم گرفتم سکوتم را بشکنم. پاداشی که بر‌ا‌ی این بردهای بی‌اهمیت در نظر گرفته شده بود تبعیض بین ورزشکاران بود.

مدیران وزارت ورزش ضمن ابراز ناراحتی از این اتفاق از همه ورزشکاران خواستند تا به روح ورزش احترام بگذارند و به این دعوا خاتمه دهند. اتفاقی که تا این لحظه رخ نداده است. مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان هم واکنش خاصی به این ماجرا نداشته است.

دعوای اینستاگرامی ورزشکاران با فوتبالیست ها

دست های ورزشکار

فوتبال تقریباً در همه جای دنیا هواداران بیشتری دارد، بدون تردید پول بیشتری هم در این ورزش در گردش است. فوتبال ایران هم از این اتفاق مستثنا نیست. هرچند که رشته‌های ورزشی ایران مثل کاراته، ووشو، تکواندو، وزنه‌برداری و کشتی بیشترین مدال را برای ورزش ایران به دست آورده‌اند اما نمی‌توان جایگاه فوتبال در بین مردم را نادیده گرفت. آن‌ها با هر گلی که به ثمر می‌رسانند دل میلیون‌ها ایرانی را شاد می‌کنند و با هر باخت فوتبال ایران در مجامع بین‌المللی مردم ایران غمگین می‌شوند. حتی خیلی از ورزشکاران دیگر رشته‌ها هم به‌نوعی طرفدار این رشته هستند و دربازی‌های ملی و باشگاهی کشور حضور پیدا می‌کنند.

دعوای اینستاگرامی ورزشکاران با فوتبالیست ها

بدون تردید ورزش ایران پر از استعداد است. استعدادهایی که می‌توانند در مجامع بین‌المللی بدرخشند. اما بدون شک کمبود منابع مالی و نداشتن زیرساخت‌های ورزشی مناسب باعث شده، تا ورزش ایران با مشکلات مالی زیادی دست‌به‌گریبان باشد. بیشتر ورزشکاران ایران سعی می‌کنند بدون چشم‌داشت برای سربلندی کشور بجنگند و تعداد کمی هم نمی‌توانند با این موضوع کنار بیایند و برای کسب آینده‌ای بهتر کوچ می‌کنند.

مسئولان ورزش کشور باید بدانند که این دعوا زخم کهنه‌ای است که حالا سر بازکرده است. سال‌ها بود که ورزشکاران مختلف از برخی بی‌مهری‌ها و تبعیض‌ها ناراحت بودند. حالا مدیران وزارت ورزش و جوانان ازجمله وزیر محترم باید به این موضوع ورود پیدا کنند تا هرچه سریع‌تر این ماجرا به پایان برسد و آرامش به ورزش ایران بازگردد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها