کد خبر: 268417
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۱۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۷

از اظهارات جدید ترامپ در مورد ایران تا سفر نماینده سازمان ملل به عراق

اظهارات جدید دونالد ترامپ در مورد ایران، واکنش نخست‌وزیر سودان به اعتراضات، نهایی نشدن توافق صلح میان طالبان و آمریکا در صورت عدم موافقت دولت افغانستان، واکنش نخست‌وزیر عراق نسبت به اظهارات ترامپ درباره پایگاه‌های نظامی در عراق و سفر نماینده سازمان ملل به عراق و مهم‌ترین خبرهای امروز بین‌الملل بودند.

از اظهارات جدید ترامپ در مورد ایران تا سفر نماینده سازمان ملل به عراق
کد خبر: 268417
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ در سخنرانی سالانه خود در کنگره روز سه‌شنبه ادعا کرد که تصمیم وی مبنی بر خروج ایالات متحده از معاهده هسته‌ای ایران و اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران، فشار عظیمی بر رژیم ایران وارد کرده است و جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای ایران را خنثی کرده است.

***

«معتز موسی» نخست‌وزیر سودان در تلاش برای آرام کردن اعتراضات در این کشور از پایبندی دولت به اجرای طرح گفت‌وگوی مستقیم با جوانان معترض خبر داد.

***

دولت اشرف‌غنی رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد: هیچ توافق صلحی میان طالبان و آمریکا بدون حضور دولت کابل به عنوان تصمیم گیرنده، نهایی نمی‌شود.

***

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در واکنش ضمنی به اظهارات دونالد ترامپ درباره پایگاه‌های نظامی در عراق تاکید کرد: بغداد استفاده از خاک خود را از سوی هیچ کشور دیگری نمی‌پذیرد و مخالف استفاده از خاک عراق از سوی هر کشوری علیه کشور دیگر هستیم.

***

«جنین هنیس پلاسچارت» نماینده سازمان ملل امروز برای دیدار با آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی مرجع شیعیان عراق وارد استان نجف اشرف شد.

***

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها