کد خبر: 268806
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۹:۴۸:۰۰
| |

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

قاچاق چوب در کشور پنج درصد کاهش یافت

خلیل آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: بر اساس آمارها با اجرای طرح تنفس جنگل میزان قاچاق چوب در کشور پنج درصد کاهش یافته است.

قاچاق چوب در کشور پنج درصد کاهش یافت
کد خبر: 268806
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۹:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| خلیل آقایی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از بند خاکی گلبوی نیشابور گفت: با هرگونه اقدام به قاچاق چوب به ویژه در جنگلهای شمال به شدت برخورد می شود.


وی اظهار داشت: در دهه فجر امسال 626 طرح در عرصه منابع طبیعی کشور با هزینه چهار هزار و 870 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.


معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: جذب 200 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری، اجرای طرح های تنفس و کاداستر جنگل های کشور و مبارزه با ریزگردها از مهمترین برنامه های این سازمان در سال آینده است.


رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: اجرای طرح های آبخیزداری نقش موثر در نگهداشت آب، تغذیه سفره های آب زیرزمینی، احیای قناتها و همچنین جلوگیری از خسارت سیل دارد.


خلیل آقایی اظهار داشت: نهضت آبخیزداری در کشور شکل گرفته و در 6 هزار و 84 نقطه اجرایی شده و در 650 حوزه و 350 شهرستان نیز در حال اجراست.


وی گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح ها در اغلب استانها بیش از 90 درصد است و خراسان رضوی، هرمزگان و کرمان در این زمینه پیشرو هستند.


مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها