کد خبر: 268902
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۹ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

سازمان ملل متحد اعلام کرد:

آمار سرسام‌آور مواد منفجره در عراق

سازمان ملل متحد آمار سرسام‌آوری از مواد منفجره کشف و خنثی‌شده توسط کارشناسان خود طی سال گذشته میلادی در اختیار رسانه ها قرار داد.

آمار سرسام‌آور مواد منفجره در عراق
کد خبر: 268902
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۹ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان ملل متحد آمار سرسام‌آوری از مواد منفجره کشف و خنثی‌شده توسط کارشناسان خود طی سال گذشته میلادی در اختیار رسانه ها قرار داد.

پیر لودهامر رئیس اداره فعالیت‌های مین‌زدایی سازمان ملل متحد در عراق اعلام کرد‌ کارشناسان این سازمان حدود 17 هزار بمب، کمربند انفجاری و انواع و اقسام مواد منفجره دیگر را طی سال 2018 در عراق خنثی کرده‌اند.

به گفته این مسئول بین‌المللی در حال حاضر بیش از یکصد هزار ساختمان ویران یا در شرف ویرانی در عراق وجود دارند که احتمال وجود مواد منفجر مانند بمب‌های دست‌ساز باقی‌مانده از دوره داعش در آنها وجود دارد.

وی مدت زمان مورد نیاز برای پاکسازی کامل عراق را از این بمب‌ها 10 سال اعلام کرد‌.

این کارشناس سازمان ملل در مورد شرایط فعالیت در عراق هم گفت‌: دیگر خبری از مین‌روبی و مقابله با مین‌های ضد نفر نیست‌، مین‌های ضد نفر بین 230 تا 250 گرم وزن دارند اما ما هم‌اکنون در برابر مواد منفجره‌ای به وزن 10 و 20 کیلوگرم هستیم‌.

به گفته وی در موصل هم‌اکنون بمب‌‌هایی به وزن 250 کیلوگرم در عمق هفت یا هشت متری زمین خنثی نشده باقی مانده‌اند به ویژه که گزارش‌های موجود نشان می‌دهند 10 درصد از بمب‌های شلیک‌شده علیه موصل منفجر نشده‌اند.

این سخنان در حالی اعلام می‌شود که بیش از دو میلیون آواره منتظر پاکسازی مناطق خود جهت بازگشت به آن هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها