کد خبر: 269186
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۱ ۱۱:۵۰:۰۰
| |

ایران از منظر رسانه‌های عربی/ ۱۰ فوریه ۲۰۱۹، ۲۱ بهمن ۱۳۹۷

مطبوعات و رسانه‌های عربی امروز در مورد ایران چه نوشتند؟

روزنامه‌های عربی امروز یکشنبه 10 فوریه 2019 (21 بهمن 1397) به چه اخبار و مطالبی در مورد ایران پرداخته و از چه منظر و نگاهی به تحلیل این مسایل پرداختند. این مسائل را در مطلب زیر بخوانید.

مطبوعات و رسانه‌های عربی امروز در مورد ایران چه نوشتند؟
کد خبر: 269186
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۱ ۱۱:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه‌های عربی امروز یکشنبه 10 فوریه 2019 (21 بهمن 1397) هم به اخبار و مطالبی در مورد ایران پرداخته و از منظر خود آنها را تحلیل کردند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه الرای کویت در شماره امروز خود گزارشی از اختصاص بخشی از سخنرانی رهبر انقلاب به شعار مرگ بر آمریکا و نیز انتقاد ایشان از مواضع فرانسه منتشر کرد.

این روزنامه کویتی همچنین به نقل از روزنامه اسرائیلی معاریو از احتمال حضور نیروهای نظامی اسرائیلی در پایگاه‌های آمریکایی در خاک افغانستان و نزدیکی مرز ایران سخن گفت و نوشت یکی از این مناطق، پایگاه شینداد است.

بر اساس همین گزارش با توجه به اینکه افغانستان یکی از همسایگان ایران است، اسرائیل ماموریت‌های زیادی را در این منطقه می‌تواند داشته باشد.

با این حال، الجریده ، دیگر روزنامه کویتی به نقل از ژنرال احمد پوردستان رئیس بخش پژوهش‌های راهبردی ارتش ایران خبر داد ایران به دقت پایگاه‌های آمریکا را در منطقه زیر نظر داشته و هرگز از سوی واشنگتن غافلگیر نخواهد شد.

به نوشته این روزنامه سلام نظامی پرسنل نیروی هوایی به خطیب نماز جمعه مشهد، موجی از اختلاف نظر و کشمکش لفظی را در صفوف محافظه‌کاران ایران به وجود آورده است.

الجریده همچنین با استناد به نشست پرسش و پاسخ شماری از کارشناسان غربی با قیس الخزعلی، رهبر یکی از گروه‌های حشد شعبی عراق از اینکه او اعلام کرد عصائب الحق طرفدار خروج نیروهای آمریکایی از عراق نیست ابراز تعجب کرده و با استناد به سخنان هفته گذشته وزیر نفت ایران آن را در راستای رویکرد عدم همکاری عراق با تهران توصیف کرد. این روزنامه در عین حال به نقل از برخی از کارشناسان ادعا کرد اکثر مردم عراق باور ندارند گروه‌هایی که سال‌ها همسو با ایران بودند به ناگاه برای تصحیح زاویه خود نسبت به ایران تلاش می‌کنند.

این روزنامه کویتی همچنین در گزارشی از سوریه مدعی شد تهران و مسکو برای جذب جریان‌های مخالف اسد که قصد ورود به گردونه توافقات سیاسی را دارند، خیز برداشته‌اند.

روزنامه الشرق الاوسط نیز در گزارشی از بیروت خبر داد در آستانه سفر وزیر امور خارجه ایران به لبنان کشورهای غربی عزم خود را برای جلوگیری از ورود سلاح‌های ایرانی به ساختار ارتش لبنان جزم کرده‌اند.

این روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک لبنانی خبر داد: بیروت نگران آن است که در صورت پذیرش کمک‌های ایران، کشورهای غربی کمک‌های خود را به ارتش این کشور متوقف کنند.

روزنامه العرب لندن هم که رویکردی همسو با سیاست‌های امارات و عربستان دارد، در یک مقاله انتقادی ضمن ابراز ناخرسندی از اخبار منتشرشده در رابطه با توافق راهبردی دمشق و تهران در مورد واگذاری ترجیحی پروژه‌ها و قراردادهای بازسازی سوریه به شرکت‌های ایرانی، آن را از دید خود یک امر فاجعه‌بار توصیف و ادعا کرد این اقدام دولت سوریه می‌تواند یک رویکرد توطئه‌گرانه باشد که باعث می‌شود ما پیش‌بینی کنیم سوریه در آینده نزدیک به یک حسینیه بزرگ تبدیل خواهد شد.

روزنامه مصری الیوم سخنان «جوردن ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا که خبر از مجازات شرکت‌های تجاری اروپایی که از سازوکار مالی اروپا برای دور زدن تحریم های آمریکا استفاده خواهند کرد داده بود، منتشر کرد و در گزارش دیگری از هرج ومرج در میان اصلاح‌طلبان و تلاش محافظه‌کاران ایران جهت توافق بر سر یک هویت سخن گفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها