کد خبر: 270123
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۵ ۰۷:۳۹:۰۰
| |

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی:

توسعه روابط رسانه‌ای ایران و کره جنوبی ضروری است

سعید بادامچی شبستری سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی با اشاره به اهمیت روابط تهران و سئول تاکید کرد: در راستای تقویت همکاری‌های همه جانبه میان دو کشور، توسعه روابط رسانه‌ای ایران و کره جنوبی نیز ضروری است.

توسعه روابط رسانه‌ای ایران و کره جنوبی ضروری است
کد خبر: 270123
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۵ ۰۷:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید بادامچی شبستری روز پنجشنبه در دیدار «سونگ بو چو» رئیس خبرگزاری یونهاب کره جنوبی در محل این خبرگزاری با اشاره به سابقه همکاری های رسانه ای میان یونهاپ و ایرنا، تقویت این همکاری ها را در راستای توسعه روابط و نزدیکی دو ملت ارزیابی کرد و مراتب حمایت سفارت کشورمان از همکاری های رسانه‌ای میان دو کشور را اعلام کرد.


شبستری همچنین به نقش مثبت استقرار دفتر خبرگزاری یونهاپ در ایران در انعکاس اخبار صحیح و واقعی از تحولات کشورمان اشاره کرد و از 'سونگ' جهت سفر به ایران به منظور آشنایی بیشتر با فرهنگ و تمدن ایران و توسعه همکاری های دوجانبه با خبرگزاری های کشورمان و تبادل تجربه، دعوت کرد.


رئیس خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز در این دیدار گفت: خبرگزاری ها نقش حساسی در شناخت متقابل ملت‌ها از واقعیت های تاریخی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جوامع یکدیگر دارند و از این رو در تقویت و نزدیکی ملت ها و دولت ها موثر هستند.


«سونگ بو چو» افزود: وجود دفتر یونهاپ در ایران نشان از اهمیت و جایگاه ایران در منطقه خاورمیانه است و همکاری خبری با ایرنا زمینه ساز و کمکی برای نزدیکی بیشتر فرهنگی و تقویت همکاری ها میان دو کشور در عرصه های مختلف است.
وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشترک یونهاپ و ایرنا در سال 2016 در سئول، آن را یکی از جنبه‌های همکاری های رسانه ای مشترک برشمرد که قابلیت توسعه دارد.


«سونگ» ضمن تشکر از دعوت بعمل آمده جهت سفر به تهران اظهار امیدواری کرد در اولین فرصت ممکن ضمن سفر به ایران و دیدار با مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و بازدید از ایرنا، از ایران به عنوان تمدنی کهن در منطقه خاورمیانه دیدار کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها