کد خبر: 270379
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۰۹:۱۳:۰۷
| |

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی:

وظیفه دستگاه‌ها جلوگیری از فرار مالیاتی است/ ورود دوباره مجلس به این موضوع در صورت کوتاهی مسئولان

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: اگر سازمان‌های متولی به موضوع فرار‌های مالیاتی ورود نکند حتما مجلس بار دیگر برای حل این مشکل وارد می‌شود.

وظیفه دستگاه‌ها جلوگیری از فرار مالیاتی است/ ورود دوباره مجلس به این موضوع در صورت کوتاهی مسئولان
کد خبر: 270379
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۶ ۰۹:۱۳:۰۷

اعتمادآنلاین| غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود دستگاه‌های کارتخوان در برخی مطب‌ها برای فرار مالیاتی، بیان کرد: زمانی که نام یک صنف در ارتباط با این موضوع برده می‌شود، به معنای صفر یا صد نیست و همه دچار این عارضه شده‌اند.

وی ادامه داد: باید به مجلس حق بدهید که قوانین و مکانیزمی را در کشور وضع کند که تحت هیچ عنوانی صنف یا گروهی نتواند از زیر بار اجرای آن فرار کنند، اگر در مجموعه‌ای فرار مالیاتی وجود دارد پس حتما یک خلأ قانونی هم وجود دارد.

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه تمامی کشور‌ها براساس دریافت مالیات اداره می‌شوند، تصریح کرد: ما چه کاهش فروش نفت داشته باشیم یا نداشته باشیم باید در بحث دریافت مالیات مدیریت و عدالت رعایت شود، عدالت نیست که عده‌ای مانند کارمندان که فیش حقوقی و درآمد مشخصی دارند تنها مالیات از حقوقشان به صورت دقیق کسر شود و برخی با داشتن درآمد‌های بالا در سطح جامعه به انواع مختلف به دنبال فرار مالیاتی هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: براین اساس قانونگذار موظف است حتی برای فرار مالیاتی با درصدی اندک هم قوانین محکم مصوب کند، لذا مجلس حساسیتی به صنف یا گروه خاصی ندارد، اطلاعات و آمار ما می‌گوید بخشی از پزشکان به مدل‌های مختلف مالیات خود را نمی‌پردازند و این ظلم در حق جامعه بزرگی ازپزشکانی است که مالیات خود را به درستی می‌پردازند.

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی اظهار کرد: مجلس در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 برای ایجاد عدالت، تدابیری را اتخاذ کرده تا از تمام گروه‌ها و صنف‌ها از جمله جامعه پزشکان مالیات به درستی دریافت شود. باید تلاش کرد تا درآمد مالیاتی واقعی کشور به نقطه اصلی خود برسد تا بتوانیم از این طریق کشور را اداره کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه در سطح جامعه مطرح می‌شود که چرا مجلس زودتر به دنبال این تدبیر برای ایجاد عدالت در دریافت مالیات نبوده است، گفت: این موضوع جزء وظایف مجلس نیست، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها باید اقداماتی را انجام دهند تا اینگونه مشکلات پیش نیاید، اما پارلمان هم نمی‎تواند معطل دولت بماند و زمانی که مشکلی را به صورت مشهود در کشور مشاهده می‌کند مسلما برای حل آن ورود می‌کند.

وی ادامه داد: اکنون مجلس هم برای نصب کارتخوان در مطب‌های پزشکان ورود کرده است و چه خوب بود که دستگاه متولی اصلی به این موضوع ورود می‌کرد، متاسفانه آمار خوبی از فرار مالیاتی در کشور نداریم و حتی اگر 50 درصد آمار‌های غیر رسمی هم صحیح باشد باز هم می‌توان بخش اعظمی از مشکلات کشور را حل کرد.

نماینده رشت در مجلس تاکید کرد: اگر سازمان‌های متولی دریافت مالیات در کشور با اتخاذ تدابیر مناسب و اصولی به موضوع فرار‌های مالیاتی ورود نکند حتما مجلس بار دیگر برای حل این مشکل وارد می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها