کد خبر: 271796
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۱۴:۱۰:۰۰
| |

رهبر مخالفان نیکاراگوئه به 216 سال زندان محکوم شد

خبرگزاری رویترز امروز سه شنبه گزارش داد: یک کشاورز نیکاراگوئه‌ای به خاطر رهبری اعتراضات سال گذشته علیه «دانیل اورتگا» رئیس جمهوری این کشور، به 216 سال حبس محکوم شد.

رهبر مخالفان نیکاراگوئه به 216 سال زندان محکوم شد
کد خبر: 271796
|
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| این کشاورز نیکاراگوئه‌ای با نام «مداردو مایرنا» (Medardo Mairena) که در گفت وگوهای ناکام مخالفان با دولت حضور داشت، دسامبر گذشته به جرایمی چون تروریسم، قتل پنج دانشجو و جرم سازمان یافته متهم شد، اتهاماتی که از سوی وی رد می شود.


به گزارش رویترز، بر طبق قانون اساسی نیکاراگوئه، نمی توان هیچکدام از شهروندان این کشور را به حبس بیش از 30 سال محکوم کرد.


«خولیو مونته نگرو» وکیل این متهم در یک کنفرانس مطبوعاتی از حکم صادره به عنوان حکمی «اغراق آمیز، مضحک و سیاسی» نام برد.


سال گذشته پس از آنکه نیروهای پلیس و طرفداران اورتگا رو به مردمی که در اعتراضات ضد حکومتی شرکت کرده بودند، آتش گشودند، بیش از 320 نفر کشته شدند.


تظاهرات خیابانی در این کشور از آن زمان تاکنون فروکش کرده و دولت رسانه های مخالف و سازمان های حامی معترضان را سرکوب کرده است.


این حکم در حالی صادر می شود که دولت و گروه های تجاری در نیکاراگوئه برای از سرگیری مذاکرات برای پایان دادن به بحرانی که آسیب سنگینی به اقتصاد این کشور وارد کرده، با یکدیگر دیدار کردند و گروه های تجاری خواستار آزادی بیش از 600 زندانی سیاسی شدند.


به گزارش رویترز، چندین سازمان بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، از استفاده افراطی از قدرت برای مهار اعتراضات انتقاد کرده و دولت اورتگا را برای اغلب تلفات گزارش شده مقصر می دانند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها