کد خبر: 271900
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۰۸:۳۰:۵۲
| |

گریفیث:

اولین عقب‌نشینی نیروهای درگیر از الحدیده به زودی آغاز می‌شود

فرستاده سازمان ملل به یمن در گزارش خود به شورای امنیت زمان اولین عقب‌نشینی نیروهای درگیر از استان الحدیده را قریب‌الوقوع اعلام کرد.

اولین عقب‌نشینی نیروهای درگیر از الحدیده به زودی آغاز می‌شود
کد خبر: 271900
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۰۸:۳۰:۵۲

اعتمادآنلاین| مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن در گزارش خود به شورای امنیت گفت: دو طرف با عقب‌نشینی از بنادر الصلیف و رأس عیسی و بعد از آن بندر الحدیده و مراکز مهم شهر توافق کرده‌اند. با آغاز روند عقب‌نشینی که امروز یا فردا شروع می‌شود، ما فرصت واقعی برای انتقال وعده‌هایی که در سوئد داده‌ایم و اقدامات عملی و امیدوار کردن یمنی‌ها را داریم.

گریفیث گفت: ساکنان الحدیده احساس می‌کنند که شدت تنش و عملیات نظامی کاهش یافته است. ما از طرف‌های درگیر می‌خواهیم فرصت صلح را از دست ندهند. حوثی‌ها شخصاً برای اجرای تمامی بندهای توافق‌نامه سوئد به من تعهد داده‌اند. ما امیدواریم که به زودی تمامی اسرای یمنی آزاد شوند. مساله الحدیده در حال حاضر مساله اصلی بحران است و موانع زیادی در مقابل روند صلح وجود دارد.

یکشنبه دولت مستعفی یمن با انصارالله به توافقی درباره مرحله اول عقب‌نشینی از الحدیده که بخش مهمی از توافق‌نامه استکهلم است، دست یافتند.

با عقب‌نشینی نیروهای دو طرف از الحدیده سازمان ملل می‌تواند وارد کارخانه‌های آرد دریای سرخ در الحدیده شود تا مواد غذایی را به دست 2/7 میلیون تن برساند.

سازمان ملل امیدوار است که کاهش درگیری‌ها در الحدیده اجازه رساندن کمک‌های غذایی و پزشکی را به میلیون‌ها یمنی که نیاز شدیدی به کمک دارند، بدهد.

یمن از 2014 شاهد درگیری میان انصارالله و دولت مستعفی یمن است و از سال 2015 عربستان با تشکیل ائتلافی برای حمایت از دولت مستعفی موجب تشدید جنگ در این کشور شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها