کد خبر: 272814
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۱۱:۴۰:۳۰
| |

پمپئو مردم نیکاراگوئه و کوبا را به شورش فراخواند

مایک پمپئو در اظهاراتی مداخله‌جویانه عنوان کرد: آمریکا آماده است تا نه فقط از ونزوئلایی‌ها بلکه از شهروندان کوبا و نیکاراگوئه نیز «در جنبشی به سمت دستیابی به یک وضعیت سیاسی بهتر» حمایت کند.

پمپئو مردم نیکاراگوئه و کوبا را به شورش فراخواند
کد خبر: 272814
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۱۱:۴۰:۳۰

اعتمادآنلاین| «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه تلموندو از برنامه‌های دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای پشتیبانی از معترضان در کوبا و نیکاراگوئه‌ برای مقابله با حکومت‌هایشان همچون اقدامات واشنگتن در قبال معترضان ونزوئلایی‌ خبر داد و گفت: دولت دونالد ترامپ تاکنون این حمایت را انجام داده و به این حمایت خود نه فقط برای ونزوئلا بلکه مطمئناً برای نیکاراگوئه و کوبا هم ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین مدعی شد: دولت ترامپ با دولتهای قبلی آمریکا مثل دولت باراک اوباما تفاوت دارد چرا که دولت ترامپ خطرات واقعی برای مردم را شناسایی می‌کند و اقداماتی را برای اتخاذ نتایج خوب نه فقط برای مردم ونزوئلا بلکه برای مردم کوبا و نیکاراگوئه اتخاذ می‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه‌اش گفت: مردم کشورهای مذکور در آمریکای لاتین باید یک جنبش به سمت تغییرات سیاسی را خودشان رهبری کنند و واشنگتن برای حمایت از آنها آماده است.

پامپئو افزود: امیدوار هستیم این کشورها و شهروندان این کشورها درک کنند استبدادی که بر آنها تحمیل شده لازم نیست، فساد این حکومت‌ها لازم نیست و همچنین بدرفتاری و شرایط سخت زندگی که این مردم امروز گرفتار آن هستند لازم نیستند و آنها می‌توانند زندگی متفاوتی داشته باشند و از تلاش، حسن‌نیت و انسانیت خود برای دستیابی به وضعیت سیاسی بهتر هم در ونزوئلا هم در نیکاراگوئه و کوبا استفاده کنند.

این صحبت‌های پامپئو در حالی مطرح شده که بحران سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا همچنان ادامه دارد و مخالفان دولت این کشور گفتند امروز کمک‌های انسان‌دوستانه خارجی را به ونزوئلا وارد می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها