کد خبر: 273091
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۰:۰۰:۳۰
| |

کلاسیک‌ساز بزرگ هالیوود درگذشت

استنلی دانن، کارگردان فیلم «آواز در باران» که یکی از برترین موزیکال‌های تاریخ سینما است، در سن 92 سالگی درگذشت.

کلاسیک‌ساز بزرگ هالیوود درگذشت
کد خبر: 273091
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۵ ۱۰:۰۰:۳۰

اعتمادآنلاین| استنلی دانن علاوه بر ساخت فیلم موزیکال و معروف «آواز در باران» در سال 1952، ساخت آثار کلاسیک دیگری را در عصر طلایی سینمای هالیوود همچون «در شهر» (1949)، «هفت عروس برای هفت برادر» (1954) و «مضحک‌روی» (1957) در کارنامه خود دارد.

او همچنین چهار فیلم «آن‌ها را ببوس» (1957)، «بی‌احتیاط» (1958)، «چمن همسایه سبزتر است» (1960) و «معما» (1963) را با بازی «کری گرانت» مقابل دوربین برد. آخرین ساخته استیو دانن که اکران شد فیلم «سرزنش در ریو» بود که در سال 1984 میلادی در سینماها اکران شد.

گیرمو دل‌تورو کارگردان مکزیکی در واکنش به درگذشت استنلی دانن ، او را یک داستان‌گوی درخشان و استاد رنگ و طراحی خواند و گفت تا زمانی که سینما هست وامدار او خواهیم بود.

استیون اسپیلبرگ نیز در بیانیه‌ای استنلی دانن را یک دوست و معلم قدیمی خواند که قدرتمندترین فیلم‌ها را در چندین ژانر سینمایی ساخته است و فیلم‌های «معما»، «مسحور» و «دو همسفر» او را از فیلم‌های محبوبش عنوان کرد.

استنلی دانن در تاریخ 13 آوریل 1924 در کارولینای جنوبی متولد شد. دوران فعالیت هنری او در هالیوود آن‌قدر طولانی بود که در مصاحبه‌ای در سال 2013 گفته بود: زمانی که وارد سینما شدم صدا چیزی جدیدی در فیلم‌ها بود و به همین دلیل به ساخت فیلم‌های موزیکال روی آوردم و از موسیقی در فیلم استفاده کردم.

او هیچ‌گاه نامزد کسب جایزه اسکار نشد اما در سال 1997، جایزه اسکار افتخاری را از آکادمی علوم و هنری سینمایی اسکار و از دستان مارتین اسکورسیزی دریافت کرد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها