کد خبر: 273895
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۴:۳۹:۰۰
| |

رییس جمهوری لبنان در دیدار با موگرینی:

منتظر راه حل سیاسی برای بازگشت پناهجویان سوری نمی‌مانیم

میشل عون رییس جمهوری لبنان امروز سه شنبه در دیدار با فدریکو موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر ضرورت ادامه تلاش‌ها برای بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان، افزود: منتظر راه‌حل‌های سیاسی بلند مدت در این باره نمی‌مانیم.

منتظر راه حل سیاسی برای بازگشت پناهجویان سوری نمی‌مانیم
کد خبر: 273895
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۱۴:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رییس جمهوری لبنان با تاکید دوباره بر بازگشت امن پناهجویان سوری به کشورشان افزود: برای لبنان بسیار مهم است که پناهجویان را خطری تهدید نکند و آن طور که بیروت می داند، افرادی که بازگشته اند تحت حمایت مقامات سوریه قرار گرفته و زیر ساخت ها، خانه و مدارس برای آن ها فراهم شده است و اتحادیه اروپا و سایر سازمان های بین المللی می توانند این موضوع را تایید کنند.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، عون با اشاره به این که رویکرد لبنان به بازگشت پناهجویان سوری اقتصادی و اجتماعی است، اما اتحادیه اروپا به این قضیه سیاسی نگاه می کند، تاکید کرد که ادامه حضور یک میلیون و500 هزار پناهجوی سوری در لبنان پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و امنیتی برای بیروت دارد.


وی پیشنهاد داد: پناهجویان سوری پس از بازگشت به کشورشان کمک‌های مالی بین المللی دریافت کند تا به برگشتن تشویق شوند، چرا که کمک های مالی به آن ها در خاک لبنان و همچنین رقابت آن ها با نیروی کارگر لبنانی آن‌ها را به ماندن ترغیب می کند و باعث می شود جوانان لبنانی به خارج مهاجرت کنند.


رییس جمهوری لبنان در ادامه با اشاره به همکاری ارتش لبنان با نیروهای ویژه سازمان ملل در جنوب این کشور(یونیفل)، این همکاری و هماهنگی را در راستای حفاظت از مرزهای جنوبی لبنان دانست.


در مقابل موگرینی هم با اشاره به نتایج نشست یکشنبه و دوشنبه اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا در شرم الشیخ، بر آمادگی این اتحادیه برای ادامه کمک ها به لبنان در تمام زمینه ها به ویژه در زمینه های اقتصادی و امنیتی تاکید کرد.


موگرینی دیشب هم با جبران باسیل وزیر خارجه لبنان نیز دیدار داشت. موضوع سوریه و بازگشت پناهجویان سوری، تصمیم انگلیس در خصوص قرار دادن شاخه سیاسی حزب الله در فهرست تروریستی از مهم ترین محور های گفت و گوی دو طرف بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها