کد خبر: 273932
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۵ ۱۵:۵۰:۰۰
| |

احمدرضا معتمدی، کارگردان سینما در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دیگر به دنبال این نیستم که مشخص کنم برای چه کسانی فیلم ساخته‌ام/ همه می‌دانند فیلم فلسفی می‌سازم و سبک خاص خودم را دارم

احمدرضا معتمدی، کارگردان سینما گفت: دیگر به دنبال این نیستم که مشخص کنم برای چه کسانی فیلم ساخته‌ام یا تعیین کنم که مخاطبان من چه کسانی هستند. سینما تعریف مشخص دارد و در این حوزه فیلم‌هایی با مضامین مختلف ساخته می‌شود. همه می‌دانند من فیلم فلسفی می‌سازم و سبک خاص خودم را دارم.

دیگر به دنبال این نیستم که مشخص کنم برای چه کسانی فیلم ساخته‌ام/ همه می‌دانند فیلم فلسفی می‌سازم و سبک خاص خودم را دارم
کد خبر: 273932
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۵ ۱۵:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| احمدرضا معتمدی در جشنواره سی‌وششم فیلم فجر با فیلم «سوء تفاهم» حاضر شده بود. این فیلم بهمن‌ماه سال گذشته اکران شد. «سوءتفاهم» فیلمی با مضامین ‌فلسفی است که در گیشه چندان موفق نبود. احمدرضا معتمدی کارگردان سینما درباره نگاهش به فیلمسازی به اعتمادآنلاین گفت: «دیگر به دنبال این نیستم که مشخص کنم برای چه کسانی فیلم ساخته‌ام یا تعیین کنم که مخاطبان من چه کسانی هستند. سینما تعریف مشخص دارد و در این حوزه فیلم‌هایی با مضامین مختلف ساخته می‌شود. مخاطبان هم به دو دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام با دیدگاه‌های خاص خود پرده نقره‌ای را دنبال می‌کنند. همه می‌دانند من فیلم فلسفی می‌سازم و سبک خاص خودم را دارم.»

این گارگردان ادامه داد: «فیلم «سوء‌تفاهم» هفتمین فیلمی بود که ساختم. دیگر به دنبال این نیستم که مشخص کنم برای چه کسانی فیلم ساخته‌ام یا تعیین کنم مخاطبان من چه کسانی هستند. همه می‌دانند که من در ژانر فلسفی فیلم می‌سازم و سبک خاص خودم را دارم. نمی‌خواهم بگویم که شبیه به آقای تارکوفسکی فکر می‌کنم و در جهان خودم سیر می‌کنم. تلاش می‌کنم تا حد ممکن به جهان مخاطب نزدیک شوم. به ساده‌گویی اهمیت می‌دهم و سعی دارم که مفهوم‌های پیچیده به راحتی به مخاطب نشان دهم. فیلسوفان زیادی داریم که مفاهیم ساده را پیچیده نشان داده‌اند، اما من به این موضوع اعتقاد ندارم.»

معتمدی درباره فروش فیلمش در زمان اکران عمومی گفت: «قطعا به موضوع اقتصادی و فروش فیلم فکر کرده‌ام. همان‌طور که دیدیم فیلم فروش قابل توجهی نداشت، البته من چنین چیزی را پیش‌بینی می‌کردم. مطمئن هستم اگر مخاطبان با صبر فیلم ما را می‌دیدند قطعا مجذوب آن می‌شدند، زیرا قصه کشش خاص خودش را داشت. اگر بخواهم درباره قصه فیلم موضوعی را مد نظر داشته باشم مفهوم فلسفی فیلم است که سعی کردیم در یک ساختار جنایی، معمایی آن نمایش دهیم. این فیلم یک معما است که ما باید آن را کشف کنیم. البته در میان این معما ما طنز را هم درگیر کردیم که در نوع خود می‌توانست جالب باشد. این اقتضای سینمای دنیا است که از قالب‌های تعریف شده خارج شویم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها