کد خبر: 273969
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۲۱:۰۰:۰۰
| |

واکنش چهره‌های سیاسی به استعفای ظریف چه بود؟

استعفای اینستاگرامی محمدجواد ظریف از وزارت امورخارجه واکنش‌های زیادی در رسانه‌های داخلی و بین‌المللی داشته است؛ واکنش‌هایی که به قولی آرایش جناحی و سیاسی جریان‌ها و جبهه‌های مختلف داخل و خارج از کشور را به شکلی عیان‌تر بیان می‌کند.

واکنش چهره‌های سیاسی به استعفای ظریف چه بود؟
کد خبر: 273969
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۷ ۲۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرشاد اعظمی: استعفای اینستاگرامی محمدجواد ظریف از وزارت امور خارجه واکنش‌های زیادی در رسانه‌های داخلی و بین‌المللی داشت. واکنش‌هایی که به قولی آرایش جناحی و سیاسی جریان‌ها و جبهه‌های مختلف داخل و خارج از کشور را به شکلی عیان‌تر بیان می‌کند.

از خوشحالی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بابت این استعفا و لفظ توهین‌آمیز او گرفته تا ابراز خوشحالی صریح روح‌الله حسینیان و آرزوی حمید رسایی برای استعفای روحانی و البته ادعای جواد کریمی قدوسی مبنی بر اینکه ظریف تا امروز 13 بار استعفا داده و چند روز خانه‌نشین بوده است.

توهین وحید یامین‌پور فعال اصولگرا نسبت به ظریف و دولت هم کم مورد توجه قرار نگرفت و حاشیه‌هایی در فضای مجازی به همراه داشت.

البته این همه ماجرا نیست. در طرف دیگر ماجرا نیز امروز مجلس در سایه این تصمیم جنجالی ظریف بود و 135 نماینده طی نامه‌ای خواستار ماندن او شدند.

در این میان چهره‌های مختلف سیاسی البته اصلاح‌طلب و اعتدالی مجلس هم حمایت خودشان را از وزیر امورخارجه اعلام کردند. علی مطهری ظریف را بی‌همتا خواند و محمدرضا عارف خواستار حل و رفع دلایل استعفای ظریف شد.

همان دلایلی که غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی «موازی‌کاری» نامید. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم با انتقاد از برخی جریان‌سازی‌ها خواستار شد تا ظریف همچنان بر کرسی وزارت تکیه کند.

حسن روحانی رییس‌جمهوری هم ظریف را از معدود چهره‌های کابینه خواند که «توانمند بودند و ایستادگی کردند» و از زحمات محمدجواد ظریف تشکر کرد.

مساله‌ای که البته حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس‌جمهوری نسبت به جزییات دقیق آن ابراز بی‌اطلاعی کرد و محمود واعظی رییس دفتر ‌رییس‌جمهوری از اساس بحث استعفای ظریف را تکذیب کرد.

عباس عبدی هم در تحلیلی کوتاه این استعفا را چنین ارزیابی کرده است که «این تصمیم ظریف پاسخ به مجموعه رفتاری بود که شخصیت او را نادیده‌ می‌گرفت و به حد تحقیر کردن رسیده بود و در ایران وقتی مساله‌ای شخصیت افراد را هدف قرار می‌دهد، انها بهتر تصمیم می‌گیرند.»

الیاس حضرتی هم در نامه‌ای خطاب به محمدجواد ظریف با طرح این سوال که «آقای ظریف صحنه را به نفع چه کسانی خالی می‌کنید» نوشت: به شما حق می‌دهیم، اما خدمت به انقلاب و مردم و کشور چیزی نیست که به آسانی بشود از آن کنار کشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها