کد خبر: 274192
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۲:۲۰:۰۰
| |

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی:

برخی سیاست‌ها به ظریف اجازه حل مشکلات را نمی‌داد/ ورود برخی نهادها کشور را به سمت ناکامی خواهد برد

سخنگوی حزب اعتماد ملی در خصوص استعفای وزیر امور خارجه بیان کرد: آقای ظریف در ماه‌های اخیر به شدت تحت فشار بودند چراکه او به دنبال حل و فصل بسیاری از مسائل و مشکلات ما با جهان خارج بود اما عملا برخی از سیاست‌ها به ایشان چنین اجازه‌ای را نمی‌داد.

برخی سیاست‌ها به ظریف اجازه حل مشکلات را نمی‌داد/ ورود برخی نهادها کشور را به سمت ناکامی خواهد برد
کد خبر: 274192
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۸ ۱۲:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی، در خصوص استعفای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا بیان کرد: آقای ظریف در ماه‌های اخیر به شدت تحت فشار بودند چراکه او به دنبال حل و فصل بسیاری از مسائل و مشکلات ما با جهان خارج بود اما عملا برخی از سیاست‌ها به ایشان چنین اجازه‌ای را نمی‌داد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در داخل هم مدام در فشار بودند؛ به عنوان مثال همین بحث FATF یا CFT و الحاق به این کنوانسیون‌های جهانی که امری عادی و طبیعی بود به معضلی تبدیل شده است. متاسفانه پیوستن به این کنوانسیون‌ها را مساوی با لطمه خوردن به برخی موضوعات تعریف کردند در حالیکه وارد شدن به این کنوانسیون‌ها تنها به مبارزه با پولشویی در داخل کمک می‌کند. در نتیجه فشارهایی وجود داشت و آقای ظریف ترجیح دادند در جایگاهی که نمی‌توانند کار کنند، استعفا کنند. این مسائل با سفر آقای بشار اسد هم که بدون هماهنگی وزارت خارجه بوده تداخل پیدا کرده و آقای ظریف در نتیجه این ناهماهنگی‌ها و ناملایمات، ترجیح دادند وزیر نباشند.

گرامی‌مقدم با توجه به سخنرانی اخیر رئیس جمهور یادآور شد: ورود نهادهایی که مسئولیت در دولت ندارند کشور را به سمت ورشکستگی و ناکامی در برنامه‌ها خواهد برد و یک آنارشیسم سیاسی را به کشور تحمیل می‌کند. نهادهایی می‌توانند انجام وظیفه کنند که بر اساس قانون اساسی این وظیفه به آنها واگذار شده باشد در غیر این صورت قطعا کشور از ذیل مدیریت خارج خواهد و لطمات جبران‌ناپذیری به آن وارد خواهد شد.

وی عنوان کرد: حتما آقای ظریف از چهره‌های موفق دیپلماسی خارجه و وزارت خارجه بوده و اقدامی که در خصوص برجام انجام دادند، ماندگار است. آقای رئیس جمهور نباید استعفای وزیر امور خارجه را بپذیرند و اگر پذیرفتند، بعید می‌دانم کسی توان دیپلماتیک آقای ظریف را داشته باشد و بتواند موفقیت‌هایی را کسب کند. به نظر من آنچه که از اهمیت بیشتری برخوردار است چرایی استعفای آقای ظریف است. هر شخص دیگری هم که در این جایگاه قرار بگیرد با توجه به رویکردهای سیاست‌های کلان، فکر نمی‌کنم بتواند گام موثری در حل و فصل مشکلات کشور و نارضایتی‌های به وجود آمده بردارد.

وی در پایان بیان کرد: سیاست‌هایی که در حال حاضر اتخاذ شده مجموعا در جهت عدم مذاکره با آمریکایی‌ها تا دو سال آینده است که ترامپ بر سر قدرت می‌ماند و اگر بنا باشد با همین سیاست‌ها پیش برویم قاعدتا اتفاق چندانی نخواهد افتاد. آمریکایی‌ها بایستی سیاست خصمانه خود را پایان دهند و به دنبال تعامل با ایران باشند. ایران هم باید در جهت زدودن تحریم‌ها سیاست‌هایی را اتخاذ کند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها