کد خبر: 274249
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

مصطفی کوشکی، بازیگر و کارگردان تئاتر با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

ارشاد باید از سختگیری، نظارت‌های فراقانونی و مانع‌گذاری دور شود/ وزارت ارشاد در برابر مشکلات، منفعل است/ رابطه ارشاد و اهالی هنر بر اساس مناسبات دوستانه و همفکری نیست

مصطفی کوشکی، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره منفعل بودن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «ارشاد هیچ تدبیر و راهکاری برای خروج از این شرایط ندارد. خواست مدیران فعلی معاونت هنری ارشاد این نیست که منفعل باشند ولی به نظر می‌رسد قدرت چندانی برای ایستادگی ندارند که البته این امر را در کل هیأت دولت شاهد هستیم.»

ارشاد باید از سختگیری، نظارت‌های فراقانونی و مانع‌گذاری دور شود/ وزارت ارشاد در برابر مشکلات، منفعل است/ رابطه ارشاد و اهالی هنر بر اساس مناسبات دوستانه و همفکری نیست
کد خبر: 274249
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی کوشکی، بازیگر و کارگردان تئاتر و مدیر تئاتر مستقل تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد گقت: «این روزها، قوه قضاییه در بسیاری موارد در امور هنرمندان وارد شده و نظارت‌های مازادی اعمال می‌کند. از نیمه دوم سال 97، فشارهای بالادستی به هنرمندان و در نتیجه به وزارت ارشاد وارد شده و این وزارتخانه، منفعل ایستاده و نظاره‌گر است.»

این نویسنده و کارگردان تئاتر درباره منفعل بودن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: «ارشاد هیچ تدبیر و راهکاری برای خروج از این شرایط ندارد. خواست مدیران فعلی معاونت هنری ارشاد این نیست که منفعل باشند ولی به نظر می‌رسد قدرت چندانی برای ایستادگی ندارند که البته این امر را در کل هیأت دولت شاهد هستیم.»

کوشکی با اشاره به اینکه هنرمندان بحران‌های کنونی را از چشم دولت وقت می‌بینند، گفت: «من از زاویه دیگری به این ماجرا نگاه می‌کنم. به نظر من، این خواست وزارت ارشاد نیست که منفعل باشد. وزارت ارشاد همان وزارتخانه‌ای است که در سال‌های گذشته بوده، هرچند مدیرانش تغییر کردند اما رویکردهای آن تفاوتی با قبل ندارد.»

انفعال دیکته‌شده به ارشاد

مدیر تئاتر مستقل تهران درباره عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد بیان کرد: «نمی‌توان گفت که وزارت ارشاد با مدیران فعلی، می‌خواهد مقابل فرهنگ و هنر ایستاده و مانع کار اهالی هنر شود. به نظر می‌رسد این انفعال از جای دیگری ایجاد شده، انگار انفعالی از سوی دولت و وزیر دولت است که از سوی حاکمیت ناشی می‌شود.»

به گفته کوشکی، ترکش ضربه‌هایی که به‌طور کلی به بدنه دولت وارد می‌شود، مستقیم به هنرمندان اصابت می‌کند. او دراین‌باره گفت: «من نمی‌گویم اگر فلان وزیر بود، می‌توانست حمایت بیشتری از هنرمندان داشته باشد. اصل ماجرا در حال ضربه خوردن است و ترکش‌های آن، به هنرمندان می‌رسد.»

این کارگردان تئاتر درباره روابط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان بیان کرد: «رابطه وزارت ارشاد و اهالی فرهنگ و هنر بر اساس مناسبات دوستانه و همفکری نیست. اهالی وزارتخانه خیلی متوجه نگاه هنری نیستند. آنها زمانی می‌توانند از هنرمندان حمایت کنند که از سختگیری، نظارت‌های فراقانونی و مانع‌گذاری دور شوند. ما اهالی فرهنگ و هنر جز این توقع چندانی نداریم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها