کد خبر: 274991
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده:

نباید خانواده را فدای فعالیت‌های اجتماعی زنان کرد

معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: نباید خانواده را فدای فعالیت‌های اجتماعی زنان کرد؛ دولت و مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین مختلف کارهای زیادی انجام داده اند تا نقش آفرینی بانوان در جامعه منجر به خدشه وارد شدن به نقش زنان به عنوان محور اساسی خانواده نشود.

نباید خانواده را فدای فعالیت‌های اجتماعی زنان کرد
کد خبر: 274991
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| معصومه ابتکار صبح امروز در افتتاحیه اولین دوره بین المللی مطالعات زنان در دانشگاه ادیان و مذاهب قم گفت: در جمهوری اسلامی ایران، زنان در زمینه‌های مختلف اجتماعی در حال فعالیت هستند در زمینه ورزش، ورزشکاران خانم بسیاری داریم و یک سوم مدال‌های ورزشی ما در میادین بین المللی توسط خانم‌ها کسب شده است.

وی با اشاره به نقش امام خمینی(ره) درتغییر نگاه به حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی افزود: امام خمینی(ره) جایگاه آزادی خواهانه و در عین حال اسلامی برای فعالیت زنان در کشور فراهم کرد؛ اکنون کرامت انسانی به ویژه کرامت زنان در جمهوری اسلامی از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: در 40سال گذشته پیشرفت‌های زیادی در نقش آفرینی اجتماعی زنان به وجود آمده است که این افتخاری برای جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: با وجود تمام پیشرفت های صورت گرفته، وضعیت فعلی زنان همچنان قابل قبول نیست و با موانعی مواجه هستیم که تلاش ها برای رفع این موانع ادامه دارد.

ابتکار تصریح کرد: افزایش چشمگیر تحصیل زنان در دانشگاه‌ها از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است؛ خانواده به عنوان یک موضوع مهم در اسلام، همواره مورد تاکید بوده است و جمهوری اسلامی ایران با تدوین سیاست هایی پیرامون نقش آفرینی زنان در جامعه به دنبال حضور موثر زنان در جامعه است.

وی گفت: اکنون بیش از 70درصد زنان روستایی و 90درصد بانوان شهری با سواد هستند که این آمار در مقایسه با قبل از انقلاب پیشرفت بسیاری داشته است؛ آمار باسوادی زنان در ایران نشان دهنده حضور موثر آنان در اجتماع است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: نباید خانواده را فدای فعالیت‌های اجتماعی زنان کرد؛ دولت و مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین مختلف کارهای زیادی انجام داده اند تا نقش آفرینی زنان در جامعه منجر به خدشه وارد شدن به نقش زنان به عنوان محور اساسی خانواده نشود.

وی خاطرنشان کرد: بستر سازی برای فعالیت اجتماعی زنان در کنار حضور محوری در خانواده بسیار با اهمیت است و باید در تصمیم گیری‌ها به این موضوع توجه شود.

ابتکار عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرح‌هایی برای تدوین قوانین برخورد با خشونت علیه زنان و مسائل مبتلا به زنان بر اساس شریعت اسلامی است و امیدواریم قوانین خوبی در این زمینه اجرایی شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها