کد خبر: 275056
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۳:۵۹:۰۰
| |

آثار نادیده موزه رضا عباسی در معرض بازدید عموم

آثار نادیده موزه «رضا عباسی» با محوریت جایگاه درخت در هنر ایرانی پیش از تاریخ و دوران اسلامی از پانزدهم اسفندماه به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

آثار نادیده موزه رضا عباسی در معرض بازدید عموم
کد خبر: 275056
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۳:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| موزه رضا عباسی در نظر دارد مصادف با روز درختکاری (15 اسفندماه) تالار پیش از اسلام را با محوریت جایگاه درخت در هنر ایرانی در آثار پیش از تاریخ و دوران اسلامی از آثار مخزن چیدمان و بازگشایی کند.


اجرای طرح استقبال از بهار و نوروز در قالب جایگزینی تعدادی از اشیای نادیده موجود در مخزن در تالارهای موزه به جای آثار به نمایش گذاشته قبلی و همچنین نمایش فیلم «درخت زندگی» اثر علیرضا قاسم خان با هماهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در تالار پیش از اسلام برای بازدیدکنندگان از برنامه های روز افتتاحیه است.


در کنار این برنامه نمایشگاهی از آثار دانش آموزان هنرمند مجتمع تقوا با مضمون «درخت و موزه رضا عباسی» نیز در نمایشگاه موقت موزه برگزار خواهد شد که هدف از برگزاری این نمایشگاه جذب جوانان و نوجوانان به موزه و آثار فرهنگی و تاریخی است.

موزه رضا عباسی کاشانی در سال 1356 در خیابان شریعتی تهران گشایش یافت و به یاد نقاش مشهور دورهٔ صفوی اهل کاشان رضا عباسی نام‌گذاری شد.


مجموعه‌های به نمایش درآمده در این موزه بسیار متنوع بوده و آثاری از هزاره دوم پیش از میلاد تا اوایل قرن بیستم یعنی پایان دوره قاجار را در بر می‌گیرد. این آثار بر اساس ترتیب زمانی به نمایش در آمده‌اند، بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند سیر تکامل هنر، تمدن و فرهنگ را در ایران زمین دنبال کنند. این چینش در میان موزه‌های دیگر ایران منحصر به فرد است.


بخش مرمت و نگهداری موزه با دو آزمایشگاه و کارگاه به مرمت و بازسازی نقاشی‌ها، اشیای فلزی و کتاب‌های خطی اختصاص دارد و یکی از پیشرفته‌ترین کارگاه‌های مرمت در کشور است، بنابراین این کارگاه نه تنها به مرمت اشیای موجود در موزه رضا عباسی می‌پردازد، بلکه ترمیم آثار ارسالی از موزه‌های دیگر کشور را نیز به عهده دارد.


کتابخانه موزه دربرگیرنده بیش از ده هزار جلد کتاب به زبان‌های پارسی، انگلیسی، فرانسه و آلمانی و بیش از 50 مجله داخلی و 60 مجله خارجی است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها