کد خبر: 275888
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

کاشفی‌خوانساری، سردبیر فصلنامه نقد کتاب کودک با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

کاهش تصدی‌گری، ناجی وزارت ارشاد است/ بودجه ارشاد به موسساتی تعلق می‌گیرد که به‌شکل واقعی خصوصی نیستند/ ارشاد باید فعالیت موسسات تحت پوشش خود را کم کند

سیدعلی کاشفی‌خوانساری، سردبیر فصلنامه نقد کتاب کودک، درباره عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ گفت: متاسفانه درصد بالایی از بودجه‌های حمایتی وزارت ارشاد، به نوعی به موسساتی که جزو خود وزارتخانه هستند، برمی‌گردد.»

کاهش تصدی‌گری، ناجی وزارت ارشاد است/ بودجه ارشاد به موسساتی تعلق می‌گیرد که به‌شکل واقعی خصوصی نیستند/ ارشاد باید فعالیت موسسات تحت پوشش خود را کم کند
کد خبر: 275888
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۶ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مدت‌هاست اهالی فرهنگ و هنر، چشم‌انتظار دیده شدن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد هستند. این در حالی است که در بسیاری موارد، وعده‌هایی که برای حمایت آنها داده می‌شود، ناتمام می‌ماند و معضلات فعالیت‌های صنفی، مزید بر علت شده که اهالی تئاتر، دورنمای خوشایندی از آینده فرهنگ و هنر نداشته باشند. از طرفی، مسئولین وزارت ارشاد، در بسیاری موارد اهالی فرهنگ و هنر را نادیده گرفته و رفتار قابل‌قبولی نشان نداده‌اند.

سیدعلی کاشفی‌خوانساری، سردبیر فصلنامه نقد کتاب کودک، درباره عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: « برای اینکه وزارت ارشاد به تصویر واقعی و مطلوب خود نزدیک‌تر شود، چند اقدام را باید در اولویت قرار دهد. یکی از مهم‌ترین آنها، حرکت به سمت کاهش تصدی‌گری است. بنابر سیاست‌های کلان، دولت باید تمام وزارتخانه‌ها و ادارات خود را کوچک و مسئولیت‌های خود را محدودتر کنند. همچنین حمایت خود را از بخش‌های بیرونی افزایش دهد.»

کاهش تصدی‌گری؛ ناجی وزارت ارشاد

این نویسنده کودک و نوجوان، با تاکید بر گسترش فعالیت‌های صنفی، بیان کرد: «هر چقدر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صنف و اتحادیه‌های صنفی و انجمن‌های صنفی بیشتر ارتباط داشته باشد، بهتر می‌تواند به اهداف خود نزدیک شود.»

او با بیان اینکه در زمینه فعالیت‌های صنفی تلاش‌هایی صورت گرفته، گفت: «در این زمینه تلاش‌هایی شده و همچنان می‌شود اما به نظر من، هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است. باید بیشتر و بیشتر فعالیت‌ها را به اصناف سپرد.»

به گفته کاشفی، طبق قانون، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه دارد از فعالیت‌های فرهنگی و موسسات فرهنگی حمایت کند. او در این‌باره بیان کرد: «متاسفانه درصد بالایی از بودجه‌های حمایتی وزارت ارشاد، به نوعی به موسساتی که جزو خود وزارتخانه هستند، برمی‌گردد.»

او درباره حمایت‌های ناکافی از موسسات خصوصی گفت: «شاید علت این باشد که موسسات مستقل، هنوز خیلی پا نگرفتند و باید قوی‌تر عمل کنند. مثلا در معاونت سینمایی، بسیاری از بودجه‌ها به فارابی تعلق می‌گیرد که تفاوتی با ارشاد ندارد و فقط در اسم، مستقل از وزارتخانه است، یا تعاونی و خانه‌ها و موسسات دیگر که عملا به شکل واقعی خصوصی نیستند.»

این نویسنده کودک و نوجوان که سابقه فعالیت بسیار در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز دارد، در مورد بهبود عملکرد این وزارتخانه گفت: «در واقع هرچقدر ارشاد بتواند از فعالیت موسسات تحت پوشش خود کم کرده و اینها را به موسسات خصوصی واقعی واگذار کند، بیشتر به اهداف خود نزدیک شده است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها