کد خبر: 275949
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

عراق دستور کار سفر روحانی را تشریح کرد

یک منبع آگاه عراقی دستور کار سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق را که قرار است در روزهای آینده انجام شود تشریح کرد.

عراق دستور کار سفر روحانی را تشریح کرد
کد خبر: 275949
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک منبع آگاه عراقی دستور کار سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق را که قرار است در روزهای آینده انجام شود تشریح کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، یک منبع آگاه سیاسی عراقی در گفت‌وگویی با شبکه روسیا الیوم اعلام کرد روحانی هفته آینده به عراق سفر و با رئیس‌جمهور برهم صالح و عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

به گفته این منبع اولویت اول برنامه‌های روحانی تقویت مشارکت اقتصادی با عراق برای کاهش فشار تحریم‌های آمریکا بر کشورش خواهد بود و در همین راستا خواستار توسعه مبادلات تجاری بین دو کشور می‌شود.

در همین راستا خبرگزاری ان‌آرتی عراق هم به نقل از بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: زمان این سفر از مدت‌ها قبل مشخص شده بود و در راستای ادامه مشاوره‌های گسترده بین ایران وعراق انجام می‌شود.

قاسمی در ادامه به این خبرگزاری عراقی گفت: سفر روحانی به عراق نقطه آغاز دیگری برای تقویت روابط بین تهران و بغداد است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین تاکید کرد: موضوع‌های زیادی در دستور کار این سفر در زمینه‌های انرژی، مسائل اقتصادی، فرهنگی و تجاری قرار دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها