کد خبر: 275960
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای سیاسی/ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

انتخاب زودتر از موعد رییس جدید قوه قضاییه و افشاگری تازه توکلی علیه دولت دهم

اظهارنظر اخیر آیت‌الله صادق آملی لاریجانی مبنی بر انتخاب زودتر از موعد رییس آینده قوه قضاییه و موافقت رهبر انقلاب با این درخواست آیت‌الله لاریجانی امروز در رسانه‌های داخلی بازتاب گسترده‌ای داشت.

انتخاب زودتر از موعد رییس جدید قوه قضاییه و افشاگری تازه توکلی علیه دولت دهم
کد خبر: 275960
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرشاد اعظمی: اظهارنظر اخیر آیت‌الله صادق آملی لاریجانی مبنی بر انتخاب زودتر از موعد رییس آینده قوه قضاییه و موافقت رهبر انقلاب با این درخواست آیت‌الله لاریجانی امروز در رسانه‌های داخلی بازتاب گسترده‌ای داشت. همزمان با این اتفاق نیز بحث تکراری احتمال انتقال پایتخت کشور از تهران و نیز برگزاری دومین جلسه دادگاه حسین هدایتی از دیگر اتفاقات جنجالی امروز بودند.

در ادامه سرخط مهمترین اخبار سیاسی را دنبال می‌کنید:


آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه از انتخاب رییس جدید دستگاه قضا طی 72 ساعت آینده خبر داد و گفته که « هفته گذشته نامه‌ای به مقام معظم رهبری به جهت معرفی زودتر ریاست جدید قوه قضاییه مکتوب کردم که ایشان مثل لطف همیشگی‌شان این موضوع را پذیرفتند».


دومین جلسه دادگاه حسین هدایتی درحالی برگزار شد که نماینده دادستانی او را به فرار مالیاتی و دور زدن بانک مرکزی در گرفتن تسهیلات و وام از بانک سرمایه متهم کرد.

احمد توکلی، رییس سازمان دیده بان و شفافیت اعلام کرد که در زمان دولت احمدی‌نژاد 119 هزار میلیارد تومان بنگاه فروخته و این مبلغ را به بودجه تبدیل کردند.

مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع تعدادی از کارگران سازمان تامین اجتماعی گفته که «مجازات شلاق سعید مرتضوی شامل عفو رهبری شد».

کامبیز مهدی‌زاده داماد و مشاور معاون علمی رییس‌جمهوری طی اظهارنظری اعلام کرده که «نزدیکان رییس‌جمهوری فقط به فکر حفظ خود در قدرت بوده و هستند».

محسن هاشمی از برگزاری جلسه ویژه ای با اسحاق جهانگیری درباره طرح انتقال پایتخت خبر داد و گفته که «ما با انتقال پایتخت مخالف هستیم و هزینه‌هایی را که می‌خواهند برای انتقال پایتخت بپردازند، بهتر است به تهران اختصاص دهند».

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند که وزارت کشور سامانه مالی انتخابات را به صورت الکترونیکی ایجاد کند و نامزدهای انتخابات مجلس هم به ثبت اطلاعات مالی خود در آن مکلف شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها