کد خبر: 276239
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۱۵:۲۴:۳۴
| |

اعضای شورای احزاب زنان اصلاح‌طلب تاکید کردند:

درخواست حضور زنان در انتخابات خانه احزاب

شهیندخت مولاوردی،‌ دبیرکل حزب حقوق بشر زنان نوشت: اعضای شورای عالی سیاستگذاری احزاب زنان اصلاح‌طلب در جلسه امروز سه‌شنبه خواستار حضور پررنگ زنان در انتخابات خانه احزاب شد.

درخواست حضور زنان در انتخابات خانه احزاب
کد خبر: 276239
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۱۵:۲۴:۳۴

اعتمادآنلاین| شهیندخت مولاوردی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: در آخرین جلسه سال 97 این شورا که 13 اسفندماه با حضور دبیران کل و قائم مقامان احزاب زنان اصلاح‌طلب برگزار شد، وضعیت زنان در انتخابات پیش‌روی شورای مرکزی خانه احزاب مورد توجه قرار گرفت.


معاون سابق امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد: در این انتخابات که قرار است 18 اسفند برگزار شود، نمایندگان 83 حزب مورد تأیید وزارت کشور اعم از اصلاح‌طلب، اصول‌گرا و مستقل شرکت خواهند کرد.


مولاوردی در عنوان کرد: تاکنون هیچ زنی نتوانسته به ترکیب اصلی شورای مرکزی خانه احزاب راه یابد به‌همین منظور شورای عالی سیاست‌گذاری احزاب زنان اصلاح‌طلب در تلاش است که این بار حضور و مشارکت جدی زنان را در ترکیب شورای مرکزی خانه احزاب شاهد باشد.


انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران، جمعیت زنان مسلمان نواندیش، جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان و مجمع زنان اصلاح‌طلب احزابی هستند که طی ائتلافی شورای عالی سیاست‌گذاری احزاب زنان اصلاح‌طلب را تشکیل داده اند.


در ابتدای این جلسه گزارش عملکرد سه ماهه شورای عالی سیاست‌گذاری احزاب زنان اصلاح‌طلب توسط زهرا شجاعی، دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب که ریاست فصلی این شورا را در سه ماه پایانی سال 97 برعهده دارد، ارائه شد.


در ادامه حاضران در جلسه ضمن ارزیابی و نقد عملکرد خود پیشنهادهایی برای برنامه سال آینده این شورا مطرح کردند.


ادامه یافتن برگزاری اردوهای آموزشی و تشکیلاتی به منظور بالا بردن سطح آگاهی اعضای احزاب چهارگانه زنان اصلاح‌طلب با تمرکز بر افزایش مشارکت سیاسی زنان از جمله پیشنهادهایی بود که مورد تصویب قرار گرفت.


اداره شورای عالی سیاست‌گذاری احزاب زنان اصلاح‌طلب در بهار آینده برعهده جمعیت زنان مسلمان نواندیش به دبیرکلی فاطمه راکعی گذاشته‌ شد.


براساس این گزارش؛ زهرا شجاعی دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب روز دوشنبه یکم بهمن در گفت و گویی با خبرنگار سیاسی ایرنا انجام داد، در اعلام موجودیت شورای عالی سیاستگذاری احزاب زنان اصلاح طلب در روز بیستم دی ماه امسال، گفت: این شورا همپوشانی و تداخلی با شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ندارد. یکی از مشکلات سپهر سیاسی ایران تکثر و تعدد احزاب در یک جریان سیاسی است که نشان می دهد که ما از نظر سیاسی در حال توسعه هستیم. معمولا در کشورهای توسعه یافته مرسوم نیست که در یک جناح 24 یا 35 حزب داشته باشیم.


دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب ادامه داد: برای مقابله با آسیب این تکثر، 4 حزب متشکل از زنان اصلاح طلب که 2 تشکل به صورت تخصصی (انجمن زنان روزنامه نگار و جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان) و 2 تشکل به شکل کلی (مجمع زنان اصلاح طلب و جمعیت زنان مسلمان نواندیش) تصمیم گرفته اند به منظور بهره مندی از سرمایه موجود، با همدیگر شورایی تشکیل دهند و با پیروی از راهبردی مشترک و اولویت بندی مسائل زنان بتوانند در این زمینه از رفتار پراکنده، موازی کاری و واگذار کردن کار به دیگران جلوگیری کنند.


شجاعی افزود: ایده این کار از مهرماه سال 96 مطرح شد و در جلساتی پس از بحث و بررسی، آیین نامه ای تدوین شد که به امضای دبیران کل 4 تشکل سیاسی زن اصلاح طلب رسید و قرار شد در راهبرد و مسائل کلان سیاسی با هم همکاری کنند. خوشبختانه دبیران کل این تشکل ها عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان هستند و ضمن هماهنگی و همکاری با این شورا در زمینه موضوع تخصصی زنان باهم فعالیت خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها