کد خبر: 276415
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۱:۰۲:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از مسابقات اسکی شهدای نیروهای مسلح

مسابقات اسکی قهرمانی نیروهای مسلح برگزار شد

مسابقات اسکی جام شهدای نیروهای مسلح روز گذشته در پیست اسکی دربند سر برگزار شد.

مسابقات اسکی قهرمانی نیروهای مسلح برگزار شد
کد خبر: 276415
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۱:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ مراسم اختتامیه مسابقات اسکی آلپاین جام شهدای نیروهای مسلح با حضور امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی رئیس سازمان تربیت‌بدنی ارتش، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور، سید عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی، سرهنگ پاسدار ابراهیم میرزا حسینی مسئول برگزاری این مسابقات و خانواده شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم در پیست اسکی دربند سر برگزار شد و تیم اسکی ارتش جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه و با اختلاف بیش از 300 امتیاز نسبت به تیم دوم به مقام قهرمانی دست یافت.


همچنین تیم‌های نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.


این رقابت‌ها که با شرکت بیش از 80 ورزشکار و ملی پوش رشته اسکی در قالب تیم‌هایی از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بسیج مستضعفین، در دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی نیروی انتظامی و همراهی فدراسیون اسکی کشور برگزار شد.

رئیس هیئت اسکی نیروهای مسلح سرهنگ پاسدار ابراهیم میرزا حسینی مسئول برگزاری این مسابقات و عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون اسکی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره این رقابت‌ها گفت: از سال 89 تا امروز هرسال این مسابقات در سه رشته آلپاین، صحرانوردی و بیاتلون برگزارشده است. همین بازی‌ها باعث شد تا ما در دوره گذشته مسابقات ارتش‌های جهان تیم اسکی ایران سوم جهان شود. این موضوع باعث شد تا برای برگزاری این رقابت‌ها انگیزه بیشتری به دست بیاوریم.

او در ادامه گفت: ما تلاش داریم تا در رشته‌های تخصصی اسکی که موردنیاز نیروهای مسلح است سرمایه‌گذاری کنیم. ما در غرب کشور با مناطق کوهستانی روبه‌رو هستیم و اسکی می‌تواند به نیروهای نظامی که این مناطق کمک زیادی کند. خوشبختانه امروز همه دانشجویان ما در دانشگاه افسری باید دورهای اسکی را پشت سر بگذارند که می‌تواند کمک شایانی به نیروهای نظامی ما برساند.

میرزا حسینی در ادامه گفت: تلاش داریم در سال آینده این مسابقات را در برنامه فدراسیون اسکی ثبت کنیم تا در تقویم جهانی اسکی هم به ثبت برسد. از سال آینده برگزاری این مسابقات با حضور اسکی‌بازان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد که می‌تواند به رشد ورزش اسکی در کشور کمک کند. از طرفی هم تلاش داریم تا یاد و خاطره شهدای والامقام کشور را زنده نگه‌داریم. در این مسابقات هم از خانواده شهید شیرخانی و شهید چراغی تجلیل به عمل آوردیم تا بگویم که یاد شهدا همیشه زنده است. ما اعتقادداریم که زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و به آن عمل می‌کنیم.

میرزا حسینی در خصوص استعدادیابی در بین نیروهای مسلح گفت: برنامه ما برای استعدادیابی در بین نیروهای مسلح این است که شرایط را برای نیروهای کادری و خانواده‌های آن‌ها فراهم کنیم تا بتوانند استعدادهای خودشان را بروز دهند.

اسکی جام شهدا

اسکی جام شهدا

اسکی جام شهدا

اسکی جام شهدا

اسکی جام شهدا

اسکی جام شهدا

اسکی جام شهدا

اسکی جام شهدا

اسکی جام شهدا

اسکی جام شهدا

اسکی جام شهدا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها