کد خبر: 276572
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۴:۵۰:۰۰
| |

حمید ملانوری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور:

احزابی که به فرایند تطبیق ورود نکرده اندتقاضای تاسیس حزب کنند

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با تاکید براینکه لیست 98 حزب شناسنامه دار اعلام شده، قطعی نیست، گفت: احزاب و تشکل هایی که اصلا به فرایند تطبیق ورود نکرده اند، باید دوباره تقاضای تاسیس حزب کنند.

احزابی که به فرایند تطبیق ورود نکرده اندتقاضای تاسیس حزب کنند
کد خبر: 276572
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۴:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید ملانوری با بیان اینکه لیست 98 حزب اعلام شده شامل تشکلهایی است که می توانند پنجشنبه آینده (23 اسفندماه) در مجمع عمومی خانه احزاب حضور داشته باشند، گفت: سایر احزابی که فرایند تطبیق با قانون جدید را انجام داده اند برای گرفتن پروانه فعالیت باید مدارکشان را کامل کنند. لذا به 16 حزبی که مدارکشان نواقصی چون به حدنصاب نرسیدن مجامع و... داشته است، فرصتی داده شد تا خودشان را تطبیق دهند همچنین احزاب و تشکلهایی که اصلا به فرایند تطبیق ورود نکرده اند «باید از نو تقاضای تاسیس حزب کنند.»


دبیر کمیسیون ماده 10 قانون جدید احزاب درباره درج نشدن نام «حزب سبز» میان احزاب شناسنامه دار و دارای مجوز به رغم درخواست دبیرکل آن برای رسیدگی مجدد، تاکید کرد: «هنوز درخواستی به دست من نرسیده و اگر درخواستی داده اند، مراجعه کنند». تمام درخواست ها را مطرح و پیگیری کرده ایم و قاعدتا درخواست این حزب هم باید در دبیرخانه کمیسیون یا در اداره مربوطه در دفتر سیاسی بررسی می شده که هنوز به دست ما نرسیده است.


ملانوری در پاسخ به پرسشی درباره نحوه پرداخت یارانه لیست دوم احزابی که خود را با قانون جدید تطبیق داده اند، اظهار داشت: همه احزابی که خود را با قانون جدید تطبیق داده اند از یارانه سال 1396 استفاده می کنند و یارانه امسال هم در صورت تامین اعتبار، سال 98 پرداخت می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها