کد خبر: 277117
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

ایران از منظر رسانه‌های عربی/ شنبه ۹ مارس ۲۰۱۹، ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

مطبوعات و رسانه‌های عربی امروز در مورد ایران چه نوشتند؟

مطبوعات عربی امروز شنبه نهم مارس 2019 (18 اسفند 1397) به انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی به ریاست قوه قضائیه توجه ویژه‌ای داشتند، در حالی که مبادله سفرا بین ایران و فرانسه از یک سو  و سفر قریب‌الوقوع روحانی به عراق از سوی دیگر در کنار اقدام لندن در مورد نازنین زاغری از جمله دیگر سوژه‌های مورد توجه این رسانه‌ها بود.

مطبوعات و رسانه‌های عربی امروز در مورد ایران چه نوشتند؟
کد خبر: 277117
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مطبوعات عربی امروز شنبه نهم مارس 2019 (18 اسفند 1397) به انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی به ریاست قوه قضائیه توجه ویژه‌ای داشتند، در حالی که مبادله سفرا بین ایران و فرانسه از یک سو و سفر قریب‌الوقوع روحانی به عراق از سوی دیگر در کنار اقدام لندن در مورد نازنین زاغری از جمله دیگر سوژه‌های مورد توجه این رسانه‌ها بود.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه الشرق الاوسط با توجه به رویکرد معروفش تلاش کرد تا از منظر خود انتصاب سیدابراهیم رئیسی را در راس قوه قضائیه ایران منعکس کند. این روزنامه با اشاره به مدارج ترقی او ادعا کرد ابراهیم رئیسی یکی از نام‌هایی است که به عنوان نامزدهای جانشینی رهبری ایران مطرح می‌شود.

این روزنامه با اشاره به سخنرانی روحانی در رشت نیز مدعی شد به کارگیری جملاتی همچون کشف یک مورد از 10 تلاش انجام گرفته برای انجام قاچاق در کنار تاکید بر محول کردن ماموریت به سپاه در جنوب کشور تلاش و تاکیدی ضمنی از سوی روحانی بر شکست اقدامات انجام شده توسط این ساختار در مبارزه با قاچاق است. این روزنامه همچنین از بازگشت پاریس و تهران به نقطه مبادله سفرا با یکدیگر هم نوشت.

روزنامه اللواء لبنان هم از حضور بهرام قاسمی در پاریس به عنوان سفیر ایران در فرانسه خبر داد. این روزنامه لبنانی همچنین در تحلیلی به پیشواز حضور پمپئو در بیروت رفته و خبر داد وزیر خارجه آمریکا بر مسئولیت راهبردی بیروت برای کاهش نقش ایران در منطقه تاکید خواهد کرد.

روزنامه البناء لبنان از افزایش توانمندی دفاعی ایران در مقابله با هر تهدیدی نوشت و خبر داد نیروی دریایی ایران موفق شد تلاش برای ربودن یک نفتکش ایرانی را ناکام بگذارد.

در روزنامه الاخبار لبنان نیز خبر مبادله سفرا بین ایران وفرانسه خودنمایی کرده است.

روزنامه الیوم السابع مصر گزارشی از تلاش‌های قاهره برای آزادی ماهیگیران بازداشت شده در ایران منتشر کرد.

دکتر هاله مصطفی هم در یادداشتی در روزنامه الاهرام به چند دستگی اروپا و اختلاف حاکم بین اروپا و آمریکا اشاره و به‌عنوان نمونه به پافشاری اتحادیه اروپا بر ماندن در توافق هسته‌ای در کنار بی‌توجهی به نشست ورشو که به دعوت آمریکا انجام شد اشاره می‌کند.

روزنامه الحیات در گزارشی از تلاش واشنگتن برای اعمال تحریم‌های جدیدی علیه ایران از طریق شورای امنیت نوشت و در بخش دیگری از همین گزارش به تقابل بریتانیا و ایران در رابطه با مسئله نازنین زاغری پرداخت.

روزنامه الریاض عربستان در مطلبی که آن را در صفحه اول خود هم آورده است، از آنچه مبارزات شجاعانه زنان ایرانی است نام برده، اما نویسنده این گزارش حتی به اندازه یک سطر تلاشی برای مقایسه آزادی زنان در ایران با آنچه که در کشور عربستان رخ می‌دهد نداشته است.

روزنامه الیوم عربستان به موضوع سفر رئیس‌جمهور کشورمان به عراق پرداخته و آن را اولین سفر حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران به عراق توصیف و به برخی از برنامه‌های آن پرداخت.

الیوم به نقل از یکی از نمایندگان اهل تسنن پارلمان عراق از خارج شدن موضوع توافقنامه 1975 الجزایر از دستور کار سفر روحانی به عراق نوشت. احمد الجبوری نماینده موصل در پارلمان عراق در این رابطه به الیوم گفت: امکان تعدیل توافقنامه الجزایر در حال حاضر وجود ندارد، از این رو تصور نمی‌کنم زمینه سیاسی برای بررسی این مسئله در این فرصت کوتاه وجود داشته باشد.

در این حال روزنامه سعودی مکه هم به نقل از نشست موسسه پروژه کاهش تسلیحات هسته‌ای «ویسکانسین» خبر داد پیامی از سوی این سازمان به ترامپ ارسال و از او خواسته شده برای مهار موشک‌های بالستیک ایران وارد عمل شود. این روزنامه سعودی اعضای کمیته مهار تسلیحات هسته‌ای ایران را هم معرفی کرده و از هشت اقدام پیشنهادی آنها برای مقابله با تقویت قدرت بالستیکی ایران سخن گفت.

روزنامه الکترونیکی الرای الیوم هم در خبری مسئله تقابل لندن و تهران در رابطه با نازنین زاغری را منتشر کرد.

الخلیج الجدید هم به تقابل نیروی دریایی ایران با دزدان دریایی پرداخت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها