کد خبر: 277188
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۰:۰۸:۵۱
| |

پمپئو از ایران خواست لوینسون را آزاد کند

با وجود آنکه کاخ سفید چند سال قبل صراحتا اعلام کرده بود اطمینان دارد «رابرت لوینسون» در ایران نیست اما وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی از تهران خواست تا این فرد را آزاد کند.

پمپئو از ایران خواست لوینسون را آزاد کند
کد خبر: 277188
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۰:۰۸:۵۱

اعتمادآنلاین| «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در این پیام که در توئیتر منتشر شده از تهران خواسته تا «رابرت لوینسون» مأمور سابق پلیس فدرال آمریکا (اف بیآی) را که ادعا می‌شود در ایران زندانی است آزاد کند.

این در حالی است که در دی ماه سال 1394 «جاش ارنست» سخنگوی وقت کاخ سفید ایالات متحده اعلام کرده بود مقامات آن کشور اعتقاد دارند «رابرت لوینسون» مأمور پیشین پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، دیگر در ایران نیست.

ادعا می‌شود که لوینسون در جزیره کیش، مفقود شده است. جاش ارنست در آن زمان به خبرنگاران گفته بود دولت ایران در مورد جستجوی لوینسون اطمینان داده است.

ارنست افزود واشنگتن تلاش می‌کند تا ایران تعهد خود را در این زمینه عملی کند.

لوینسون در تاریخ 9 مارس سال 2007 میلادی (اسفند 1385) ناپدید شد و مشخص نیست در حال حاضر کجا است. گزارش‌های گوناگونی در مورد فعالیت و ناپدید شدن او منتشر شده است؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس پیش تر گفته بود او در مأموریتی تائید نشده برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا / ‏سی‌.‌آی.‌ای) کار می‌کرده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها