کد خبر: 277400
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۶:۰۱:۰۰
| |

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود:

گرامیداشت 15 سالگی تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

مراسم گرامیداشت پانزدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، روز دوشنبه 20 اسفند در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

گرامیداشت 15 سالگی تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
کد خبر: 277400
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۶:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مراسم گرامیداشت پانزدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، روز دوشنبه 20 اسفند با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نمایندگان مجلس در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

این برنامه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چهره‌های حوزه تصویرسازی وکارتون، مسئولان نهاد کتابخانه‌هایعمومی کشور و کتابداران کتابخانه‌های عمومی همراه خواهد بود.

در حاشیه این مراسم، برنامه اختتامیه چهارمین «دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب» نیز با معرفی 3 اثر به‌عنوان آثار برگزیده و 5 اثر به‌عنوان آثار قابل‌تقدیر برگزار می‌شود که بر این اساس 1800 یورو به نفر اول، 1300 یورو به نفر دوم، 900 یورو به نفر سوم و همچنین پنج جایزه 400 یورویی به برگزیدگان این چهارمین دوسالانه کارتون کتاب اهدا خواهد شد.

در چهارمین «دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب» 733 هنرمند از 73 کشور دنیا شرکت کردند که تعداد کل آثار ارسالی 2 هزار و 49 اثر بوده است. هنرمندان ایرانی شرکت کننده 237 نفر و هنرمندان خارجی شرکت کننده 496 نفر بودند و بیشترین شرکت کنندگان خارجی از کشور ترکیه با 80 نفر، اندونزی 54 نفر، از چین 39 نفر، از هند 32 نفر و از برزیل 31 نفر هستند.

دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب با هدف استفاده از ظرفیت کارتون و کاریکاتور برای ترویج فرهنگ مطالعه از سوی نهادکتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد که نخستین دوره این دوسالانه سال در 1389 با حضور کارتونیست‌هایی از 53 کشور جهان، دومین دوره آن در سال 1393 با مشارکت هنرمندانی از 64 کشور و سومین دوره این دوسالانه در سال 1395 با مشارکت هنرمندانی از 74 کشور جهان برگزار شده بود.

مراسم گرامیداشت پانزدهمین سال تأسیس نهاد کتابخانه‌ها و اختتامیه چهارمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب روز دوشنبه 20 اسفند از ساعت 9:30 در مجموعه باغ کتاب تهران واقع در میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها