کد خبر: 277429
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۹:۰۲:۰۰
| |

خانه تکانی در سئول؛ استعفای بازنشسته‌ها از فدراسیون فوتبال

هم زمان با پایان ساعات کاری روز شنبه 18 اسفند علی کفاشیان استعفای خود را تقدیم مهدی تاج کرد تا سومین فرد بازنشسته فدراسیون فوتبال در یک روز باشد.

خانه تکانی در سئول؛ استعفای بازنشسته‌ها از فدراسیون فوتبال
کد خبر: 277429
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۹:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از مدت‌های فراوان مجمع عمومی فدراسیون فوتبال فردا برگزار می‌شود و مسائل مختلفی مورد بحث و تبادل قرار می‌گیرد. جلسه‌ای که پیش از این قرار بود در خلال برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا برگزار شود اما حساسیت فراوانی که وجود داشت باعث لغو آن و موکول شدنش به تاریخ دیگری شد.

در مجمع قبلی قرار بر این بود که در خصوص افراد بازنشسته فدراسیون فوتبال تصمیم گیری شود که با زیرکی خاص تمامی این فعل و انفعالات به بعد از جام ملت‌های آسیا انتقال یافت. اتفاقی که باعث شد پس از محمدرضا ساکت نوبت به فریدون معینی و فریدون اصفهانیان تا این دو از کمیته‌های جوانان و داوران هم بروند و تنها یک حکم تقدیر برای آن‌ها باقی بماند. در این بین شنیده می‌شود که دو عضو دیگر هیئت رییسه از جمله حیدر بهاروند، رییس سازمان لیگ و هم‌چنین کاظم طالقانی که نماینده هیئت‌های فوتبال در هیئت رییسه بوده است نیز تا فردا و قبل از برگزاری مجمع استعفای خود را به تاج تقدیم می‌کنند. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که نواب مهدی تاج و افراد بازنشسته حاضر در هیئت رییسه باید برای اجرای قانون استعفای رسمی خود را به مجمع ارائه دهند. کسانی مثل فریدون اصفهانیان، حیدر بهاروند و هم‌چنین اسلامیان باید برای رسمی کردن رفتنشان از هیئت رییسه، استعفا رسمی خود را به مجمع عمومی واگذار کنند و به همین دلیل تا بعد جلسه فردا هیچ نظر قطعی را نمی‌توان اعلام کرد. شنیده می‌شود اسلامیان خودش دیگر تمایلی به ماندن در هیئت رییسه ندارد و او هم به طور رسمی از کار کنار می‌رود.


هم‌چنین علی کفاشیان، ریاست سابق فدراسیون فوتبال و نایب رییس فعلی و رییس کمیته فوتسال نیز امروز از سمت خود استعفا کرد تا از هر دو منصبی که دارد کنار برود و قبل از جلسه مجمع عمومی کار خود را تمام شده بداند و بدون هیچ دردسری رسما به کارش در فوتبال پایان دهد.

با توجه به پرس و جویی که ما به عمل آوردیم، مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش قصد شرکت در این مجمع را ندارد. از طرفی محمدرضا داورزنی هم که در غیاب وزیر وظیفه شرکت در مجامع را بر عهده داشت احتمالا دومین غایب سرشناس مجمع خواهد بود و باید این جلسه را کم اهمیت تر از چند ماه قبل بدانیم. در نتیجه بیشتر مسائل مالی و هم‌چنین پیش بینی بودجه سال آینده در کنار تغییر و تحولات بدنه فدراسیون جزو برنامه‌های اصلی خواهد بود.

منبع: ورزش سه


با این اوصاف باید در انتظار یک تغییر و تحول عظیم در فدراسیون فوتبال باشیم. حالا بسیاری از کمیته‌ها و هم‌چنین هیئت رییسه بدون اعضای قبلی کار خود را دنبال می‌کند و به نوعی از رسمیت افتاده است و باید در جلسه فردا مجمع تصمیم گیری قطعی در این خصوص انجام شود.

هیئت رییسه بازوی اجرایی رییس فدراسیون برای اجرای برنامه‌های مدنظر است و از طرفی کمیته‌های اجرایی این نهاد با سرپرست کار خود را دنبال می‌کنند و باید رییس مشخص خود را پیدا کنند. حالا باید دید در جلسه عمومی فردا انتخابات برای تعیین هیئت رییسه برگزار می‌شود یا خیر. امری بعید که با توجه به زمان موجود امکان پذیر نخواهد بود و به احتمال فراوان بعد از عید نوروز و با برگزاری یک جلسه فوق العاده از بین کاندیدهای موجود، مجمع عمومی بار دیگر افراد هیئت رییسه را مشخص کرده و در این راه به مهدی تاج برای انتخاب نواب اول، دوم و هم‌چنین ریاست سازمان لیگ کمک می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها