کد خبر: 277641
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۱۲:۲۷:۱۱
| |

«جو بایدن» گزینه نخست ایالت آیوا در انتخابات 2020 است

شبکه خبری تلویزیونی «سی‌ان‌ان» گزارش داد: در یک نظرسنجی جدید در مورد نامزدهای ریاست جمهوری 2020 آمریکا از حزب دموکرات و از میان رای‌دهندگان ایالت آیوا، «جو بایدن» بالاترین رای را کسب کرد و گزینه نخست این ایالت برای انتخابات پیش‌رو شد.

«جو بایدن» گزینه نخست ایالت آیوا در انتخابات 2020 است
کد خبر: 277641
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۱۲:۲۷:۱۱

اعتمادآنلاین| در حالی‌که «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نامزدی خود را از حزب دموکرات اعلام نکرده، اما در نظرسنجی شبکه خبری سی‌ان‌ان توانست با کسب 27 درصد آرا در صدر قرار گرفته و «برنی سندرز» سناتور کهنه‌کار ایالت ورمونت که به‌طور رسمی کارزار انتخاباتی خود را برای انتخابات 2020 آمریکا آغاز کرده با کسب 25 درصد آرا پس از بایدن قرار دارد.


بنابر نظرسنجی سی‌ان‌ان، «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست و «کاملا هریس» (Kamala Harris) سناتور ایالت کالیفرنیا دو نامزد زن از حزب دموکرات با اختلاف زیاد از بایدن و سندرز، هر یک به ترتیب 9 و هفت درصد آرای رای‌دهندگان ایالت آیوار را به خود اختصاص دادند.


نظرسنجی سی‌ان‌ان در این زمینه از سوم تا ششم ماه مارس (12 تا 15 اسفند ماه) از میان 401 رای‌دهنده ایالت آیوا که در انتخابات 2020 رای خواهند داد و با خطای 4.9 درصد به عمل آمد.


حزب دموکرات اکنون با اعلام آمادگی 14 نامزد با ترافیک نامزدهای انتخاباتی 2020 آمریکا مواجه است. از میان 14 نامزد کنونی حزب دموکرات برای انتخابات 2020 آمریکا 6 نفر از آنها زن هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها