کد خبر: 278708
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

در دیدار روحانی با آیت‌الله سیستانی چه گذشت؟

آیت‌الله سیدعلی سیستانی رهبر عالی شیعیان عراق در جریان استقبال از حسن روحانی که به همراه تنی چند از هیأت همراه خود قبل از ظهر امروز در نجف اشرف با او دیدار کردند سخنانی ایراد کرد.

در دیدار روحانی با آیت‌الله سیستانی چه گذشت؟
کد خبر: 278708
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله سیدعلی سیستانی رهبر عالی شیعیان عراق در جریان استقبال از حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران که به همراه تنی چند از هیأت همراه خود قبل از ظهر امروز در نجف اشرف با او دیدار کردند سخنانی ایراد کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، رسانه‌های عراقی دقایقی پیش خبر دادند در این ملاقات رئیس‌جمهور ایران بخشی از نتایج مذاکرات خود با مسئولین عراقی را تشریح کرد وگزارشی از دستاوردهای این ملاقات‌ها را در راستای توسعه روابط دوستی و حسن همجواری بین دو کشور ارائه کرد.

آیت‌الله سیستانی هم در مقابل از هر گامی که در راستای تقویت روابط بین عراق وهمسایگانش برداشته می‌شود و در راستای منافع دو طرف و احترام حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها باشد استقبال کرد.

آیت‌الله سیستانی با اشاره به جنگ سرنوشت‌سازی که ملت عراق برای شکست تجاوز داعشی‌ها انجام داد، ایثارگری‌های بزرگی که عراقی‌های شجاع در ثبت پیروزی بر این گروه تروریستی و دور کردن خطر از تمامی منطقه را یاد آور شده به نقشی که دوستان در تحقق آن داشتند اشاره کرد.

آیت‌الله سیستانی مبارزه با فساد، بهبود خدمات و محصور ماندن سلاح در دست دولت را مهمترین چالش‌های پیش روی عراق اعلام و ابراز امیدواری کرد دولت عراق بتواند پیشرفت قابل قبولی را مقابله با این چالش‌ها داشته باشد.

رهبر عالی شیعیان عراق بر اهمیت در پیش گرفتن رویکردهای متوازن و اعتدال‌گرا در رویکردهای منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردند تا ملت‌های منطقه بیش از این فاجعه و زیان نبینند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها