کد خبر: 278715
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای سیاسی/ چهارشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۳۹۷

از دیدار روحانی با آیت‌الله سیستانی در عراق تا تاکید شمخانی بر مایوس‌سازی دشمن در سال 98

دیدار حسن روحانی، رییس‌جمهوری با آیت‌الله سیستانی در عراق، تاکید شمخانی به اینکه تفکر انقلابی سال 98 را سال مایوس‌سازی دشمن قرار می‌دهد و ادامه حواشی دیدار رییس دولت اصلاحات با نمایندگان فراکسیون امید از جمله مهم‌ترین خبرهای سیاسی امروز بود.

از دیدار روحانی با آیت‌الله سیستانی در عراق تا تاکید شمخانی بر مایوس‌سازی دشمن در سال 98
کد خبر: 278715
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سلام با سرخط خبرهای سیاسی اعتمادآنلاین؛ امروز چهارشنبه 22 اسفندماه با شما هستیم؛

*دریابان شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، جنگ اقتصادی و روانی دشمن را که با شدت و گستردگی بی‌سابقه‌ای در جریان است ابزاری برای دلسرد کردن جامعه از تداوم مقاومت و پذیرش مسیر تسلیم و ذلت عنوان کرد و گفت: پیروزی بدون مقاومت و تلاش حاصل نمی‌شود و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تفکر انقلابی سال 98 را سال مایوس‌سازی دشمن قرار می‌دهیم.

*قاسم میرزایی‌نیکو عضو فراکسیون امید مجلس درباره دیدار نمایندگان با سیدمحمد خاتمی و حواشی ایجاد شده در این خصوص گفت: هنگامی یک نفر در حصر است نمی‌شود به ملاقاتش رفت اما هنگامی که فرد حضور دارد، در حصر نیست و می‌شود با او دیدار کرد چه منعی برای ملاقات با او وجود دارد؟ جعفرزاده، نایب رئیس فراکسیون مستقلین هم با تاکید بر اینکه اگر فرصتی فراهم شود به دیدار رئیس دولت اصلاحات می‎رود گفت: مشکل ایشان که در هیچ دادگاهی محاکمه نشده، چیست؟

*محمدجواد لاریجانی، مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی نسبت به افت شدید کارآمدی هشدار داد و گفت: با فتنه باید مقابله امنیتی و قضایی کرد، لذا می‌بینید که بگیر و ببندها از افرادی که به نحوی وضعیت اقتصادی کشور را نشانه رفتند یا اختلاس‌گر هستند، صورت می‌گیرد تا این فتنه معالجه شود.

*حسن روحانی، رییس‌جمهوری در ادامه سفر خود به عراق صبح روز چهارشنبه از کربلا عازم نجف شد و براساس برنامه قبلی اعلام شده با آیت‌الله سیستانی دیدار کرد. آیت‌الله سیستانی در این دیدار تاکید کرد از هر اقدامی که برای تقویت روابط عراق با همسایگانش که مطابق با منافع دو طرف و بر اساس احترام استقلال کشورها و عدم دخالت در امور داخلی کشورها باشد، استقبال می‌کند. روحانی هم در این دیدار توضیحاتی درباره نتایج دیدارهایش با مقام‌های عراقی به آیت‌الله سیستانی ارائه و بر لزوم گسترش روابط و حسن همجواری تاکید کرد.

* سعید حجاریان‌، تئوریسین اصلاحات در سالگرد ترور خود گفت: ترور من به تعبیر یک شخصیت‌ نظام محصول غبارآلودگی فضای کشور و خودزنی دوستان بوده است. به هر ترتیب من لایق آن نیستم تا در اعداد جانبازان جنگ شمرده بشوم کما اینکه اگر مرده بودم مطابق آرای فقهی صدرالاشاره شهید محسوب نمی‌شدم.

*آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید با اشاره به اینکه مردم از دستگاه قضایی ناراضی هستند، ابراز امیدواری کرد: رئیس جدید قوه قضاییه تحولی در دستگاه قضایی ایجاد کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها