کد خبر: 278859
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ۱۲:۵۵:۰۰
| |

در آخرین نشست «بروکسل» چه گذشت؟

آخرین روز از کنفرانس بین المللی «حمایت از آینده سوریه و منطقه» با حضور مقام‌های دولتی و سازمان‌های بین المللی باهدف تأکید بر راهکار سیاسی و کسب مالی برای این کشور در بروکسل آغاز به کارکرد.

در آخرین نشست «بروکسل» چه گذشت؟
کد خبر: 278859
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ۱۲:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در بدو ورود به ساختمان پارلمان اروپا، محلی که اجلاس امروز در آن برگزار می‌شود در گفت‌ و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اتحادیه اروپا از مردم سوریه در داخل و خارج از زمان آغاز بحران این کشور به لحاظ سیاسی و مالی حمایت کرده است.


وی بابیان اینکه توجه جامعه جهانی به بحران سوریه کم شده است، افزود: در این کنفرانس افرادی را از سراسر جهان گرد هم آوردیم که اعلام کنیم بایستی روی احیای روند صلح سوریه در ژنو متمرکز شویم.


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حمایت از روند صلح سازمان ملل در حل بحران سوریه و کسب حمایت مالی برای بازسازی این کشور را از اولویت‌های کنفرانس بروکسل برشمرد و همچنین افزود: هدف ما این است که فشارها برای انتقال ایمن محموله‌های بشردوستانه به سوریه را افزایش دهیم.


وی در این رابطه حضور نمایندگانی از کشورهای اردن، ترکیه و لبنان برای انعکاس چالش‌های کشورهای همسایه سوریه را حائز اهمیت خواند. موگرینی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا خدمات‌رسانی در مناطقی که به‌تازگی از تصرف داعش خارج‌شده، از سر گرفته شود و سایر مناطق این کشور هم به ثبات برسد.


موگرینی در عین ‌حال تصریح کرد انتقال کمک‌های مالی اروپا برای بازسازی سوریه که هم‌اینک به گفته او 17 میلیارد یورو جمع‌آوری‌شده، درگرو احیای روند صلح سوریه در ژنو است.


'مارک لوکاک' معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده امداد اضطراری نیز طی سخنانی، بر اهمیت کمک‌های بشردوستانه برای کاهش رنج‌های مردم سوریه و عزم جامعه بین المللی برای ادامه کمک‌ها تأکید کرد و گفت که سال گذشته موفق به تضمین 6 میلیارد دلار کمک شده است و امسال نیز رسیدن به همین مبلغ را یک موفقیت خواهد دانست.


'پیر کراهنبوهل' کمیسر سازمان ملل در امور امدادرسانی به فلسطین هم از برنامه سازمان خود برای جلب 1.2 میلیارد دلار کمک برای مدارس منطقه و ازجمله فلسطین و بیت‌المقدس شرقی گفت.


همچنین 'دانیل گوستافسون' قائم‌مقام دبیر کل سازمان ملل در فائو (برنامه کشاورزی و غذا) گفت:' مشکلات سوریه بسیار پیچیده است و هدف ما حفظ زندگی‌ها و نگه‌داشتن مردم در این کشور، حفظ پیوستگی اجتماعی به‌ویژه در مناطق روستایی است'.


وی گفت کشورهای همسایه نیز با سخاوتمندی پذیرای میلیون‌ها پناهنده شده‌اند و نیاز به کمک دارند. گوستافسون اولویت خود را حفظ توجه به سوریه و مناطق روستایی آن و بعد رسیدن به اهداف بلندمدت عنوان کرد.


'ددیه ریندر' وزیر خارجه بلژیک ، 'گرد مولر' وزیر توسعه آلمان، ' کارین کنایسل' وزیر امور خارجه اتریش، سعد حریری نخست‌وزیر لبنان نیز در بدو ورود با خبرنگاران سخنان کوتاهی را مطرح کردند.


سومین کنفرانس مشترک سازمان ملل و اتحادیه اروپا با موضوع 'حمایت از آینده سوریه و منطقه' از روز سه‌شنبه در بروکسل آغاز به کارکرده است. موگرینی اعلام کرد که در پایان کنفرانس امروز، بیانیه‌ای را درباره نتایج به دست آمده از این کنفرانس ارائه خواهد داد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها