کد خبر: 278950
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ۱۹:۱۷:۰۰
| |

معاون حقوقی وزارت ارشاد:

هنر ابزار تحول در جامعه است

علی اصغر کاراندیش مروستی معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: هنر فرصت و ابزاری برای ایجاد تحول در جامعه در حوزه های مختلف مانند اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، درمانی، معیشتی و عمرانی است.

هنر ابزار تحول در جامعه است
کد خبر: 278950
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ۱۹:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اصغر کاراندیش مروستی عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه هفته فیلم و عکس استان سمنان در مجتمع فرهنگی و هنری کومش شهر سمنان گفت: هنر فرصتی است که به واسطه آن می توان با وجود امکانات محدود در شهرستان ها برای رفع مشکلات و معضل های شهری و روستایی گام برداشت.


وی ادامه داد: هنر و فرهنگ مکمل یکدیگر هستند چرا که خلق آثار هنری بدون اطلاع کافی از فرهنگ و تاریخ ناقص است.

وی ابراز داشت: هنر و فرهنگ 2 اصل جدایی ناپذیر و اثرگذار بر یکدیگر و لازمه خلق آثار هنری فاخر برشمرده می شوند.

کاراندیش مروستی اضافه کرد: گروه های مختلف هنری مانند هنرهای تجسمی، فیلم و عکس در خلق اثر بیش از پیش به سابقه، فرهنگ و هویت غنی ایرانی و اسلامی کشور توجه کنند تا در آینده دچار مشکل نشده و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در استان ها و شهرستان های کشور خرده فرهنگ ها وجود دارد و ثبت این فرهنگ با کمک هنر، اثری ماندگار و فاخر خواهد بود.


وی با بیان این که 80 درصد افتخارهای کشور مربوط به آثار قدیمی و تاریخی است، ادامه داد: جامعه در زمان حاضر کمتر در زمینه فرهنگ، هنر و معماری اثر فاخر دارد.


کاراندیش مرودستی خاطر نشان کرد: هنرمندان باید در خلق آثار هنری فاخر بیش از پیش تلاش کنند تا اثر هنرمندان نسل امروز نیز برای آیندگان مهم باشد و از آن سخن به زبان بیاورند.


وی با بیان این که در سال های گذشته عمده اعتبارها در تهران هزینه می شد، گفت: شهرستان ها در سال های گذشته از اعتبارها سهمی اندک داشتند اما اکنون به واسطه تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی، وضعیت اعتبارهای فرهنگی در شهرستان ها بهبود می یابد.


وی یادآور شد: براساس مصوبه ای که به تازگی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است یک درصد از درآمد فروش بلیت در کلان شهرها در برگزاری کنسرت ها در شهرستان ها هزینه می شود.


کاراندیش مرودستی افزود: با اعتبارهای در نظر گرفته شده تحول خوبی در رسیدگی به شهرستان ها ایجاد می شود.

آموزش در هنر ضعیف است


معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تمام مشکلات عرصه فرهنگ و هنر اعتبار نیست، گفت: آموزش و حمایت از هنرمندان و تقویت آموزش 2 رکن اساسی در تقویت هنر و فرهنگ کشور است.

وی ادامه داد: اکنون آموزش در زمینه فرهنگ و هنر ضعیف است و تقویت آموزش در کنار برنامه ریزی دقیق رمز موفقیت است.


معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال آینده از لحاظ درآمدی سال سختی برای دولت است اما مصوبه سهم یک درصدی از درآمد کنسرت ها نقش مهمی در بهبود وضعیت فرهنگ و هنر در شهرستان ها دارد.


علی اصغر کاراندیش مروستی معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حضور در آیین اختتامیه هفته فیلم و عکس و جشن پنج هزارمین شماره روزنامه پیام به استان سمنان سفر کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها